Ga naar inhoud

Gevoelige darmen


x.bella.x

Aanbevolen berichten

hoii iedereen,

Mijn konijn Daya heeft (denk ik) hele gevoelige darmen.

Als we haar een nieuw soort groente geven (postzegel grote) dan worden haar poepjes dun en blijven die aan haar kontje plakken. Dit is voor haar natuurlijk heel vervelend.

Wortel of een sperziboon gaat gelukkig goed.

Graag zou ik voor haar ook wat meer variatie willen, dus nu is mijn vraag:

Weten jullie een soort groente (of fruit natuurlijk) waar ze waarschijnlijk niet op reageert?

Alvast heel erg bedankt namens mezelf een Daya.

Annabelle en :poot: van Daya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me vergissen maar ik dacht dat ze boontjes niet mochten hebben.

Het enige wat Cookie verdraagt is een klein stukje wortel of banaan en dat is dan ook alles wat ze krijgt.

Wortel elk ochtend en banaan wanneer ik het in huis heb.

Zij is ook overgevoelig voor alles wat vers is helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien moet je beginnen met een hapje en dan elke dag nog een hapje...

Geloof me, mijn konijnen hadden nog nooit hooi of groenvoer gehad, alleen een beetje biks heel soms. En bij mij was het ook zo dus moest ik gewoon met een hapje beginnen. Nu begin ik alles met een hapje, maar heb nu bijna niks nieuws meer. Ik geef ze niet zo veel verschillende groentes. Alleen ruccola, witlof, peterselie en wortelloof en soms een stukje wortel of komkommer, maar dat moest ik ook met hapjes beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou idd ook beginnen met een stukje witlof of andijvi.

Je geeft haar hier op dag 1 een stukje van ter grootte van een postzegel.

Gaat dit goed, dwz geen diarree, eef je de dag erna het dubbele.

Verder zou ik je aanraden om consequent te zijn in hetgeen je geeft.

Dus niet vandaag andijvi en witlof en morgen wortel en sinaasappel en overmorgen wortel en appel.....(bijvoorbeeld).

Laat haar eerst goed aan soort tegelijk wennen en voeg later een tweede soort toe!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witlof gaat redelijk goed, maar daar is ze niet zo dol op. Andijvie eet ze helemaal niet.

We hadden hier laatst bloemkool gegeten, dus had ik Daya een klein stukje van een blaadje gegeven. Gelukkig ging dit goed! Dus die dag erna weer een klein stukje gegeven.

Maar vandaag zat haar kontje weer helemaal onder:(

Ik word helemaal hopeloos... ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen.

Kan ik haar vandaag en/of morgen wel weer gewoon peen geven (dit gaat wel goed, gelukkig), of moet ik nu even helemaal niets van groenvoer geven?? Hooi heeft ze genoeg.

Ik weet het echt niet meer!!! Weet iemand wat ik moet doen??......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .