Ga naar inhoud

Hoeveel is 25 gram biks?


Mopsie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

mijn nijn eet biks, groenten en helaas geen hooi (zowel normaal als kruidenversie). Ipv hooi eet ze stro dat in het hok ligt... beetje eigenaardig konijn misschien :)

Naar mijn idee geef ik niet teveel biks, maar ik ben benieuwd: hoeveel is 25 gram biks?

Ik heb geen keukenweegschaal en vroeg me af met welke hoeveelheid je dat kan vergelijken?

Een senseo-kopje vol? Eierdopje? Theeglas?

Ik wil eens kijken hoeveel gram biks is namelijk geef.

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is afhankelijk van het biks. Niet iedere biks weegt per biksje hetzelfde (massa/volume) en zal dus moeten worden afgewogen... Ik had voorheen met kleine biksjes een koffiemaatschep die precies 12.5 gram was, maar met SS gaat dat dus weer niet omdat die biks anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef hope farms balance gemengd met gemengd voer (wil deze langzaam aan op maken dus vandaar dat hier een beetje door heen gemengd zit)

en daarvan is 3 eetlepels 25 gram.

je weet dit waarschijnlijk wel maar zeg het toch even...

je weet toch dat het 25 gram per kilo konijn is he.... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik toch maar voor de laatste optie :)

Ik heb een zak van 5 kg, waarvan er al een deel uit is.

Dan kan ik er niet meer betrouwbaar mee rekenen. En het duurt nog wel even voordat ik een nieuwe zak heb.

Toch maar eens even bij oma langs voor een weegschaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op een zorgboerderij gewerkt, waar ze per konijn 1 ijslepel gevuld met biks gaven, ik heb me zelf vorige jaar ook een ijslepel gekocht en 1 ijslepel is bij mij precies 50 gram! Dus dat kwam goed uit!

Maar ik let wel op gewicht van de konijnen.. ze krijgen bij mij 2 ijslepels en 1 eetlepel gevuld met voer per dag.. tjah en nog genoeg groente etc..

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .