Ga naar inhoud

Nagels knippen


blonde_bibi

Aanbevolen berichten

De nagels moeten in principe bij gehouden worden. Als ze veel op steen loopt, zal dit vanzelf slijten, anders moet je ze zelf knippen of laten knippen..

Veel mensen hier, waaronder ik zelf, laten de nagels knippen als we voor de inentingen en controles naar de dierenarts gaan.

Aan de tanden hoef je in principe niets te (laten) doen. Door het eten (vooral het eten van hooi) slijten de tandjes vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn konijntjes hebben van die scherpe rotnageltjes (lig helemaal open), echter, het zijn donkere nageltjes en ze zijn niet lang, daarom ben ik bang dat het nog niet mogelijk is om ze af te knippen.

Nu hadden we het idee om het balkon konijn proof te maken en als het een mooie warme dag is (zon staat er altijd vol op) om ze dan even op het balkon los te laten, zodat de nagels slijten op het steen.

Kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een mooi artikel op bb over hoe je het zelf kan doen (kijk maar eens tussen de artikelen), maar als je nijn donkere nagels heeft en je ziet het niet echt zitten kan je het best door een Da laten doen.

ps: niet aan te raden om het bij weinig licht te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tanden knippen moet je echt niet doen!

Konijnen tanden horen vanzelf af te slijten door het over mekaar wrijven met de stfitandjes.

Als de snijtanden van een konijn te lang zijn moeten deze gevijld of verwijderd worden.

Zelf knippen brengt gevaren van het ontstaan van abcessen met zich mee. OOk kunnen de tanden gaan splijten ervan.

De nagels hoeven in principe pas geknipt te worden als ze voorbij de vacht van de pootjes steken.

Bij konijnen nagels is het niet de bedoeling om er hele stukken af te halen. Enkel en alleen het puntje is voldoende.

Pas wel altijd op dat je niet in het levende deel van de nagel knipt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tanden knippen moet je echt niet doen!

Konijnen tanden horen vanzelf af te slijten door het over mekaar wrijven met de stfitandjes.

Als de snijtanden van een konijn te lang zijn moeten deze gevijld of verwijderd worden.

Zelf knippen brengt gevaren van het ontstaan van abcessen met zich mee. OOk kunnen de tanden gaan splijten ervan.

Het werd op latere leeftijd gedaan, de tanden groeiden langs mekaar heen dus kruislings, dus ze konden niet meer zelf afsluiten, dierenarts heeft toen voor gedaan hoe of wat, daarna heeft me moeder het altijd zelf gedaan, nooit problemen o.i.d. gehad :) en het belangrijkste, konijn kon gewoon lekker zijn ding blijven doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auw.. tanden knippen:( Daar had ik slechte ervaringen mee. Ik had vroeger een konijn met olifantstanden, en mijn vader dacht ze wel even te knippen. Toen het konijn even spartelde lag er een tand uit.. Dat bloedde en moet pijn gedaan hebben:(

Nu ik erover nadenk was mijn vader dus nooit zo diervriendelijk als ik als kind altijd had gedacht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .