Ga naar inhoud

teddy dwerg klitten


pluis en snowy

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

heeft er iemand tips over het verwijderen van de klitten van mijn teddy dwerg pluis? hij heeft 2 redelijk grote klitten. 1 boven zijn staart en 1 onder zijn kin. het nare is dat hij het niet leuk vind als ik ze probeer weg te knippen en vaak zelfs gaat bijten. ik heb zo'n snij kam liggen maar daar krijg ik ze ook niet mee weg en om hem helemaal kaal te scheren.. daar vind ik het eigenlijk nog een beetje te koud voor aangezien hij buiten staat (in een tuinhuisje) ik hoop dat iemand tips heeft want vind het zo zielig voor hem.

groetjes alicia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons TeddyDwergje Chevelle vindt borstelen ook niet fijn. Vooral niet als ik boven zijn staart en onder zijn kin moet zijn.

Als ik een klitje ontdek, houdt mijn vriend hem gewoon op schoot, en dan knip ik het klitje open en borstel hem uit.

Soms zit er ook wel eens een keuteltje aan z'n vacht gekleefd. Dan houdt mn vriend hem ook even vast zodat ik erbij kan. Ik durf zoiezo niet in m'n eentje te knippen :D

Ben veel te bang dat hij weg springt!

Gisteren heb ik hem ook geborsteld, vond ie niet fijn. Maar nadat ik hem 300x terug had gezet op mijn schoot bleef hij rustig zitten. Ik blijf ook tegen hem praten, dit helpt ook wel.

En wat dat bijten betreft; Chevelle gaf me vorige week ineens een knauw omdat hij niet weg mocht springen. En hard ook!(blauwe plek!) Heb m op z'n kop gegeven en terug gezet.

Nu issie weer poeslief! Bijten ben ik niet van gediend. Dan pak ik hem op en zet hem terug en mag hij niet meer rondlopen. En dat had hij door :D :D

Misschien dat jij ook iemand hebt die je wil helpen?

Groetjes, Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt zo; de aanhouder wint. Je konijntje zal proberen weg te komen.

En als jij tegen hem praat; "Als je nu heel even gaat zitten ben ik ZO klaar :P"

En steeds terug zetten. Mijn nijn heeft nu zoiets van; Als ik blijf zitten, is ze zo klaar en krijg ik iets lekkers. (stukje brood, stukje appel, beetje groente etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedrag belonen werkte bij mij heel goed: dus als ze even stil hebben gezeten geef ik ze een biksje oid, en dan krijgen ze vanzelf door wat ze moeten doen om ze te verdienen ;) En als het echt niet lukt dan idd even met z'n tweeen proberen

Klitten eruit kammen doe ik eigenlijk hetzelfde als dat je bij mensen doet: je pakt het plukje haar vast tussen de klit en de huid en gaat dan voorzichtig de klit proberen eruit te kammen. Doordat je het vast hebt, trek je dus niet aan de huid en doet het je nijn geen pijn. Als het geen pijn doet zullen ze ook stukke gemakkelijker blijven zitten! Als je de klit er echt niet uit krijgt, kan je altijd een klein beetje weg knippen.. Kaal scheren moet je iig niet doen!

Ik gebruik overigens geen snij-kam, maar een gewone kam, werkt ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bang bent om in z'n vel te knippen kun je ook een schaartje nemen met een bolle punt (speciaal voor tussen de voetjes van honden en katten te knippen) Bij een dierenspeciaalzaak kun je deze krijgen.

Met dat schaartje kun je bijna tot aan de huid knippen zonder er schade aan te richten. In het midden van de klit knippen en dan proberen uit de kammen is nog wel het beste

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .