Ga naar inhoud

kontjes schoonmaken kleine konijntjes


Castarah

Aanbevolen berichten

Allereerst, ik weet niet zeker of dit topic hier thuishoort, dus modjes, voel vrij het te verpaatsen als het beter ergens anders thuishoort.

Wij hebben een oeps-nestje, van inmiddels 5 weken oud. De jongen eten al 2 weken biks en groentes mee met mama-nijn.

Toen ze net mee gingen knabbelen van het biks hebben we iedere dag de kontjes gecontroleerd, en ook regelmatig schoongemaakt.

Nu zag ik net dat ze weer wat keutels aan het haar op hun kont hadden hangen. Dit waren wel vaste keutels, en het zit verder niet vóór het poepertje (zit dus niet in de weg), en het is ook geen plakpoep.

De vraag is, moet ik ze nou nog steeds wassen (heb het een week al niet meer gedaan, maar wist eigenlijk niet of ik het nu wel of niet nog moest doen), of moet ik er vanuit gaan dat ze het zelf doen of dat mama nijn het doet?

Of de vraag anders geformuleerd, tot welke leeftijd/aantal dagen nádat ze biks mee gaan eten moet je elke dag de kontjes controleren en als nodig wassen?

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maakte het ook schoon totdat het niet meer hoefde! En nu maak ik het weer schoon als ze door de wenning aan de groenten weer wat keutels aan hun kont hebben hangen.

Ok, maar jij maakte dus schoon totdat het niet meer vies werd?

en nu wordt het weer opnieuw vies vanwege de groenten.. daar kan ik inkomen ja, daar moeten ze ook aan wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had hetzelfde probleem bij mijn kleintjes, alleen hadden sommigen wel plakpoep. Heb het iedere keer schoon gemaakt en geminderd met groente en weer voorzichtig terug opgebouwd de laatste week. Ze zijn nu 5,5 week en deze week gaat het goed.

Ik ben ook benieuwd naar de andere reacties die je hier krijgt, daar ga ik ongetwijfeld ook wat aan hebben. Veel succes en geduld...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .