Ga naar inhoud

help, konijn eet niet en is stil


Punkie_

Aanbevolen berichten

ik maak me zo'n zorgen om Punkie, want hij is ineens heel erg stil en wil niet eten (zelfs geen andijvie of witlof, iets wat normaal echt aangevallen word). net de dienstdoende DA gebeld en die gaf me de tip om te dwangvoeren. Ze zei dat dat het belangrijkste is (zijn we hier op BB wel met haar eens lijkt me). Ze zei dat zij hetzelfde zou doen, maar dat het dan een heel duur consult wordt. maar helaas ben ik hier dus niet echt op voorbereid, dus net met wat hulpmiddelen een soort spuitje gemaakt en daar appelmoes in gedaan (enige wat ik in huis heb wat enigszins op een fruithapje lijkt). Dit ging er nog redelijk makkelijk in omdat hij zo rustig is nu. Vannacht ga ik maar een paar keer de wekker zetten, om het nog een paar keer te doen. te veel in 1 keer is misschien niet goed? iemand nog tips? waar moet ik op letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnx voor die tip! ik ga t gelijk maken. ik heb vanavond zn bak schoongemaakt en nog niks gezien. dat is zo'n twee uur geleden. z'n buik voelt volgens mij net zoals anders, maar ik hoor wel af en toe van die borrelgeluidjes. is dat juist wel of niet goed? ik ben z'n buik wel aan het masseren, dat heb ik hier wel eens gelezen, maar hij vind het nooit zo fijn als ik aan zn buik zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Masseren !

van de buik naar de anus rondjes draaien...

Waarschijnlijk voel je de belletjes wel...die moet je er uit masseren..

Temperatuur je konijn..de temperatuur moet tussen de 38,5 en 39,5 zijn..

Als je konijn koude oortjes heeft geef hem een kruik, handdoeken etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

de hele tijd door blijven gaan met masseren en net nog een keer het bikspapje erin gekregen. en hij is nu een stuk levendiger! hij loopt heen en weer en heeft zelfs net uit zichzelf een stukje andijvie gegeten!!! ik ben zoooo blij :-)

ik blijf hem vannacht wel in de gaten houden, maar jeetje, ik ben zo blij dat hij net uit zichzelf heeft gegeten!

z'n oortjes voelden wel wat koeler dan anders, had ook een handdoek erbij gelegd alleen is meneer nogal gek op handdoeken... dus die er maar snel weer uitgehaald. heb nu in het hele hok een flinke laag hooi gelegd. dat geeft toch ook wel wat warmte?

ik moet nu denk ik vooral letten op het keutelen en ervoor blijven zorgen dat hij eet toch?

onwijs bedankt voor alle tips! BB kicked ass!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf het in de gaten houden! al lijkt het eten beter te gaan, hij was net ook hooi aan het eten toen ik ging kijken. en hij kwam me zelfs begroeten zoals hij dat altijd doet, door op zn achterpoten te gaan staan en z'n neus tegen de mijne te zetten! voel me nu wel iets geruster dan eerder vanavond. ik ga nu eventjes proberen te slapen, maar zet wel mn wekker zodat ik straks weer even kan checken of het nog steeds goed gaat.

z'n nekje voelt trouwens normaal aan qua temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een nacht! ben totaal geradbraakt, maar gelukkig was Punkie lekker levendig elke keer als ik een kijkje kwam nemen. volgens mij vond hij het ook wel gezellig dat ik zo vaak kwam. er liggen ook gelukkig weer keutels, zn bakje met biks zijn op en er is water gedronken uit het drinkflesje! goed nieuws allemaal lijkt me!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zeker goed nieuws !

Maar blijf het goed in de gaten houden !!

Gas of verstopping kan bijv. komen door haar, als je konijn aan het verharen is, maar is regelmatig een teken dat een konijn haakjes op de kiezen heeft.

Als dat zo is en het wordt nier verholpen, blijft hij dus risico lopen om dit te krijgen..

In feite doe je er dus wel goed aan om hem even na te laten kijken door de dierenarts.

Nu lijkt hij wel beter, maar dat hoeft niet zo te zijn..en je weet niet hoe een volgende keer verloopt...

Dus maar even bedenken wat je er mee doet..

Gelukkig heeft hij de nacht goed doorstaan en jij maar een beetje rustig aan doen vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga hem zeker even goed in de gaten houden de komende tijd (en ervoor zorgen dat ik toch iets meer EHBO dingetjes in huis hebt...). Sowieso in april weer een DA bezoekje, als er tot die tijd niks gebeurt zal ik het wel dan even melden. Mocht het toch weer mis gaan daarvoor dan ga ik zeker even langs bij de DA. Gelukkig ben ik pas ook verandert van DA, degene die ik had was blijkbaar meer veearts? Na wat zoeken heb ik ondertussen een echte konijnkundige DA gevonden :)

@ Sanne3003, heel veel sterkte met je verlies! Kan me goed voorstellen dat je er kapot van bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .