Ga naar inhoud

coccidiose help!!


Guinea Palace

Aanbevolen berichten

Bij mijn konijn is anderhalve week terug coccidiose vastgesteld. Dit nadat een pas gekocht dierenwinkel konijn overleden was aan diaree binnen een dag en hij ook dit konijn besmet heeft. Dit konijn zat ook onder de diaree en het stonk ontzettend! We hebben bactrimell gehad. Het leek beter te gaan hij at weer zelf en zijn drolletjes werden weer hard. Na 9 dagen antibiotica kreeg hij weer diaree. De coccidiose was dus alleen onderdrukt door de AB want we hadden geen specifiek middel tegen de coccidiose gekregen. Nou weer terug gegaan naar de dierenarts en we kregen een middel mee tegen de coccidiose nl toltrazuril

Na 3 dagen moest er resultaat zijn volgens de dierenarts. Nou nu na een halve week heeft hij nog steeds diaree aan zijn kont afgewisselt met gewone drolletjes en hij blijft afvallen.

Ik weet het niet meer wat ik moet doen hoor.....

Wie kan mij helpen??? Alvast bedankt.

Groetjes Dionne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat in de artikelen van BB:

Coccidiose

coccidiose komt meestal voor na stress of verminderde weerstand, jonge konijnen zijn hier ook erg gevoelig voor, bijvoorbeeld na de verhuizing naar een nieuw baasje. Bij coccidiose tarten kleine parasieten de darmen en lever van je konijn (maar ook van andere dieren) aan.

Het begint met diaree, als het ernstiger is waterige ontlasting en zelfs bloed in de ontlasting. Het konijn eet niet meer, drinkt niet meer, valt af en droogt uit.

Coccidiose kan behandeld worden met verschillende medicijnen. Het meest effectieve middel bij konijnen is toltrazuril. Als jouw konijn coccidiose heeft is het erg belangrijk de omgeving goed schoon te houden. Onstmet het hok regelmatig en haal elke dag de keutels van het konijn (ivm herbesmetting) elke dag weg en verschoon elke dag het hooi en drinkwater. Maak ook de drink en eetbakken goed schoon.

Je hebt dus in ieder geval de goede medicijnen. Verder dus elke dag het hok schoonmaken. Ik kan je niet verder helpen, want veel weet ik er niet vanaf, maar ik hoop dat je hier in ieder geval iets aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .