Ga naar inhoud

Infacol: een nieuw middel tegen gas?


Sibelle

Aanbevolen berichten

Ik heb als voorzorg voor mijn konijnen altijd een antigasmiddel in huis. Omdat Aeropax (wat vrij bij de aptheek verkrijgbaar was) uit de handel is genomen, is dat nu Equate, wat ik via de konijnenwebshop bestel.

Nu zag ik een advertentie voor een nieuw middel: Infacol, bedoeld voor darm en buikkrampjes bij zuigelingen. Het werkzame bestanddeel is hetzelfde als dat van Aeropax en Equate, namelijk Simeticon. het is in Nederland vrij verkraagbaar bij de drogist (Kruidvat, DA en Trekpleister) en apotheek.

heeft iemand al ervaring met dit middel of weet iemand of het geschikt is voor konijnen?

dit is hun site:http://www.infacol.nl/Default.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee dat simethicon goed zou zijn in geval van gas bij konijnen is inmiddels achterhaald. Het schijnt zelfs averechts te werken en de problemen te verergeren. Daarom wordt sinds kort het gebruik ervan afgeraden. Als je de zoekfunctie gebruikt zul je er een topic over kunnen vinden, was nog niet zo heel lang geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, dat wist ik niet... ik moet zeggen dat toen mijn konijn met de kerst last had van gas, het toen prima werkte...

ik ben er trouwens wel achter gekomen dat Infacol al jaren in Engeland aangeraden word bij gaskonijnen, en dat het dus wel degelijk konijnvriendelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

simethicon maakt van meerdere kleine gasbelletjes 1 grote. als de gasbelletjes aan het aand van het darmkanaal zitten is dat gunstig maar als ze aan het begin zitten word het alleen maar erger. altans dat is wat ik geleerd heb.

Is het niet juist andersom? Dat er van 1 grote kleintjes worden gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*Google*

Wat is simeticon.

Simeticon is een andere naam voor 'dimeticon om in te nemen', het is een veilig "mensenmiddel" wat ook bij babyā€™s gebruikt kan worden die lijden aan gas in de buik.

Simeticon is een gasvormingverminderend middel, verder verandert het de oppervlaktespanning van het gas, waardoor het gas uiteenvalt en de bellen beter in staat zijn het lichaam te verlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .