Ga naar inhoud

hele witlof of enkel blaadjes?


Lia

Aanbevolen berichten

Wolfje kan goed tegen de witlof. de ene keer krijgt hij er als er andere groenten bij zitten. En ander keer krijgt hij 3 blaadjes.

Maar mag een konijn een hele witlof hebben want dat ik zie ook vaak.

Alleen denk ik aan de binnenkant dat lijkt mij niet lekker te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leg altijd "losse blaadjes" in het hok, samen met de andere groentes. Ik moest het altijd over vier konijnen in drie hokken verdelen, dus vond ik de blaadjes eraf halen makkelijker. Het kan beide, wat je zelf makkelijker vind. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn stamper krijgt alles van de witlof elke dag een halve met nog veel meer lekkers erbij.

In de natuur word het toch ook niet voor ze klaargemaakt of schoongemaakt.

Hier moet je wel mee uitkijken. Gebruik je biologische groenten? "gewone" groenten zijn namelijk bespoten, en dat was het vroeger in het wild/natuur niet;) Dat is echt slecht voor ze, dus als je niet biologisch geeft, toch beter wassen.

Mijn nijnsels en ratsels krijgen veel witlof, de buitenste blaadjes haal ik eraf en gooi ik weg meestal(ziet dr wat minder uit, daar zit het meeste gif op etc.) Daarna pel ik wat blaadjes af en was ik, die geef ik aan de ratten(en soms verdeel ik ook al wat over 1 koppel) en daarna snijd ik het overgebleven deel doormidden en leg ik het in een bakje(zo kunnen ze allemaal een eigen stuk pakken), en dat met een paar kolfjes:) oh ja, haal wel het kontje dr af, maar hier vinden ze alles aan de witlof lekker hoor, gaat helemaal op:)

aangepast door Danja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier genieten ze ook van witlof. Ik haal er zelf de blaadjes af (de blaadjes met veel bruine plekjes gooi ik weg), want voor Ariël moet ik heel kleine stukjes afbreken/snijden, omdat ze geen snijtanden heeft. Meestal voer ik haar de kleine stukjes (zodat Amy het niet opeet :mdr:) en de rest leg ik in de kooi voor Amy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witloof wordt toch niet bespoten? Dat wordt binnen gekweekt...

Of zit ik er nu helemaal naast?

Veel groeten die binnen gekweekt worden worden niet bespoten, maar het gebeurd wel, dus zeker weten doe je het niet. En ik bedoelde niet alleen de witlof, maar ook alle andere groenten. Als je alles ongewassen geeft wil ik niet weten hoe slecht dat is voor je nijntje:oh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .