Ga naar inhoud

plakpoep


reinike

Aanbevolen berichten

Een van mijn dwergkonijntjes (bijna 5j) heeft al een hele tijd last van een plakpoep. Ze is onderzocht door een dierenarts, haar keuteltjes zijn normaal, ze heeft ook geen ziekte, geen wormen, haar tandjes zijn in orde. Ze krijgt nu een kruidenmiddel op het eten, maar het helpt niet. Mijn konijntjes zitten in een buitenren, om de paar dagen moet ik z'n poep wassen omdat er grote stukken zand en keuteltjes aan z'n poep blijven plakken.

Heeft er nog iemand dit meegemaakt? Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om m'n konijntje van z'n plakpoep te verlossen?

Groeten

Angie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal uit je tekst dat het een voedster is.

Mijn konijn had plakpoep en ze stonk heel erg.

Volgens de dierenarts kwam dat dat ze opgewonden (hitsig) was.

Na een paar weken was het weg.

Miss heeft jou konijntje hier last van.

Huh? Dat klopt helemaal niet... van DA veranderen zou ik zeggen...

In 99% van de gevallen hebben konijnen plakpoep omdat ze teveel en/of het verkeerde voer krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn Nijntje, had het ook.. de DA zei dat ik het gewoon de stukken er moest afknippen... en daarna moest ik goed zn achterwerk wassen in een tijltje met water, ik had alles geprobeert en gedaan, de DA kon niks meer doen, ze zei dat ze helemaal opgevreten werd door wormen/maden alleen een supper onbetaalbare operatie kon nog... maar we hebben haar moeten inslapen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een soort grote koek die aan dr kontje blijft plakken?

Dat had Mouse namelijk ook toen ze nog buiten zat.. De da adviseerde me om dr kontje onder te dompelen in water om het er zo af te weken en dr heeel erg veel hooi te laten eten..

't gevaar was namelijk dat strontvliegen e.d. hier eitjes in kunnen gaan leggen waardoor maden naar binnen kunnen kruipen.

Vlak erna is ze naar binnen verhuisd en toen was het weg.. Weet niet of het daar wat mee te maken heeft gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .