Ga naar inhoud

Geef ik mijn konijn te veel eten


rosaliej20

Aanbevolen berichten

Hallo mijn konijntje is nu bijna een half jaar oud en weegt 1005 gram.

Ze krijgt smorgen's vroeg 25 gram gemengd voer.

Rond 11 uur gaat ze naar beneden. Mag ze los rond lopen.

Dan krijgt ze als tussen doortje een heel klein stukje soepstengel of een stukje brood (4 a 5 cm).

Na het avond eten gaat ze weer naar boven terug naar haar kooi.

Dan krijgt ze een bakje met groenvoer. (1 blaadje andijvie. 1,5 blaadje witlof en een klein stukje wortel).

Waarschijnlijk ben ik te over bezorgt. Wat de DA zei dat ze goed op gewicht was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de dierenarts zegt dat ze er goed uitziet kan je er wel vanauit gaan dat je het goed doet..Ik zou alleen zelf iid geen iedere dag brood geven maar een paar keer in de week een heel klein stukje,geen 5 cm :D

en ik zou gewoon overgaan op konijnenbiks en geen gemengd voer geven dan kunnen ze ook niet al het lekkere eruit pikken of kieskeurig worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees klinkt het goed hoor! Misschien wat minder brood.

Wij voeren de konijnen doordeweeks elke dag standaard s'avonds een bakje Beaphar care +, onbeperkt hooi 1x in de 3 dagen appel, af en toe brood en soms wat andere knabbels. Hooi word hier echt ontzettend goed gegeten, er gaat zo een pak per week doorheen nog meer misschien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze hooi krijgen is in ieder geval goed! Ik zou, zoals al eerder ook gezegd is, minderen met het brood en overstappen op konijnenbiks. Konijnen pikken meestal alle lekkere (maar ongezonde) dingen uit gemengd voer. Je kan ook meer groenten opbouwen, dat vinden konijnen erg lekker én het is gezond! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zelf de groente wat meer opbouwen(hier krijgen ze 5 verschillende soorten groenten elke dag + 2 elke dag nog wat anders erbij) dat is ongeveer 1/1,5 bord vol!

munt,

andijvie,

loof(wortel),

witlof,

ruccola,

peterseli,

andere dingen zoals:

tijm, selderij etc.

verder brood en wortel zijn dikmakers, dat zou ik dus verminderen naar een stukje 1 x in de week a 2 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sethare:

Ik heb mijn konijnen gewoon aan deze groentes laten wennen(apart), en als ze dat allemaal verdragen, 2 dingentjes bij elkaar, dan nog een groente erbij etc.

als je dus gewoon rustig opbouwd, mogen konijnen best veel hebben(mits je konijn er goed op reageert... als je konijn van 1 blaadje van iets van streek raakt mishien beter dan niet doen)

@patriiapatty:

ik weet het niet presies.. maar ik dacht dat brood een dikmaker was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .