Ga naar inhoud

Verstopt konijntje van 8 weken


Laura82

Aanbevolen berichten

Ja dank je heb het bekeken. Wat een verhaal zeg, weet alleen niet zeker of dit konijntje ook echt ziek was toen ik het heb gekocht.

De keutels zien er niet zo uit als op de foto veel minder slijm en ze waren lang en hard. Alleen wat er nu uit kot is vloeibaar en slierterig nu echt diarree lijkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

neem dan ontlasting mee en laat dat testen op cocidiose het is een van de twee dingen van het toppic namelijk.....Wormen zou trouwens ook nog kunnen maar je da kan dat zo zien aan de ontlasing onder de microscoop.

Gewoone ab is een hele aanslag op het lichaam batrimel is speciaal ab voor de darmen dus tast de rest van het jonge lichaam niet aan.

Als konijntjes ziek zijn gebeurt de oorzaak soms wel 2 weken eerder alleen merk je zelf er bijna niks van.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft net gelukkig nog 1 drolletje gelegd, ga zo naar de dierenarts. Tussen nu en de vorige keutel zat 8 uur.

Het andere konijn heeft nu ook keutel die de helft kleiner zijn dan normaal.

Deze neem ik ook mee. En lijkt ook minder te drinken.

Ze zijn zoiezo gescheiden.

Ik neem morgen nog een dag vrij, want haar naar mijn ouders langsbrengen of meenemen naar het werk lijkt me teveel stress voor haar.

In ieder geval ontzettend bedankt voor al jullie tips en snelle reacties. Ik hou jullie op de hoogte.

aangepast door Laura82
Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA weet praktisch zeker dat zij geen coccidiose heeft en dat de klachten waarschijnlijk voortkomen uit verkeerd gevallen voeding.

Haar buik is namelijk erg bol, helemaal strak en ze heeft geen diarree. En zou zeg maar leeg moeten lopen. Dat doet ze juist absoluut niet.

gisteren gaf hij haar 25 % kans om er bovenop te komen, vandaag 50 %.

Als ik gisteren niet naar de DA was gegaan had ze de nacht nietgehaald.

Ze heeft antibiotica gekregen, aan beide kanten een infuusje en een pijnstiller.

Vanavond nog 1 keer 1 ml laxeermiddel en 2 keer 1 ml van de bijvoedingspasta.

Ik had haar laatstgedraaide drolletje meegenomen en de minidrolletjes die bailey opeens produceert. Hij gaat beide testen.

Foto-TFL4QSJN.jpg

Bij de dierenarts kwam er iets uit wat sprekend leek op bovenstaande foto uit het topic van konijntje Hope. Morgenmiddag hoor ik de uitkomst van het onderzoek van de ontlasting.

Temperatuur is 37,8, hij gaf aan dat ze gister in shock was en veel kouder was. Vergeten te vragen waarom hij gister niet getemperatuurd heeft. Dat had ik ook bemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een uur daarvoor had ze compacte ontlasting, zonder slijm, iets zachter dan normaal en erg groot. Ik heb morgenmiddag weer contact met de dierenarts en ga wederom niet naar mijn werk. Kan haar echt niet meenemen of naar mijn moeder brengen veel te veel stress.

Zouden ze er in trappen als ik zorgverlof aanvraag :-)

Ik hoop dat het goed gaat komen naar haar, maar gezien de reacties ga ik het ook steeds somberder inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, slijm is idd gevaarlijk bij jonge konijntjes, maar in dit geval...haar darmen hebben 2 dagen stilgelegen dat in combinatie met die laxeermiddelen kan alleen maar voor slijm zorgen. Je ziet vaak slijmproppen na verstoppingen en in zo'n geval is dat positief,nl dat de darmen weer werken. Niet wanhopen...maar die 50% is wel accuraat vrees ik...

Laat haar idd zoveel mogelijk bewegen, door het snellere ademhalen stimuleren de longen de darmen.

Verder warm houden, erg belangrijk!

Mijn verwonderd het niet zo dat de DA geen temp genomen heeft. Hij heeft waarschijnlijk ook gewoon gevoeld dat ze te koud was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Caroline , je stelt me weer wat gerust.

Ik hoop dat haar lijfje het volhoud, maar aan de andere kant is het misschien maar beter als ze binnenkort vredig inslaapt.

Maar goed de nacht maar weer even afwachten, het lijkt niet alsof ze echt pijn heeft. Knarsetand ook niet meer.

Ik hou haar lekker warm en masseer haar mee rkan ik nie tdoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, ze heeft weer een nacht gered.

Hoopje bruine derrie in de kooi en een vies kontje.

Gister dronk ze niet meer zelfstandig nu zit voorzichtig aan het waterbakje te nippen.

Maa rheb het gevoel dat het wat minder gaat, ze is erg suffig en reageerd slecht.

Ze hangt nu een beetje boven de waterbak

gister nog geprobeerd haar beetje te laten lopen.

Ik weet het maar vind het gewoon zielig voor zo'n klein dingetje. Als je dat zo 2 dagen zonder echte verbetering aanschouwt dan heb je het wel effe gehad.

Maar goed life goes on.

Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanmiddag bellen met de DA om te overleggen.

Ze is nu al een beetje aan het ronddwarrelen op de grond. Verwarming staat lekker hoog en is best een beetje aan het ontdekken. Ze weigert alleen te eten geen hooi en groenvoer, ze drinkt wel weer.

Gister was het precies andersom niet drinken en wel eten. blijf haar met de pasta bijvoere.

Maar komt nauwelijks ontlasting uit dus die buik word dikker en dikker.

Ik masseer haar steeds, dus nu weer effe afwachten.

Moet morgen echt naar mijn werk, dus zit er aan te denken haar mee te nemen.

We hebben daar vloer verwarming en een vrij kantoortje.

Maar eerst maar even afwachten hoe het vandaag verder gaat.

Dit is ze trouwens:

image.php?u=4456&dateline=1234811395&type=profile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer met de dierenarts gebeld.

Er is niet echt verbetering dus om 15.30 weer even langs.

Net ook maar even de dierenwinkel gebeld, puur eigenlijk om ze op de hoogte te stellen. Had de eigenaar aan de lijn, nee hoor alle konijntjes daar waren in orde en lag echt aan mij: ik had natuurlijk nooit na enkele dagen over mogen gaan op mengen van careplus met biks. (met andere woorden hoe kon ik zo dom zijn).

Dit heb ik op zijn aanraden gedaan zou daar na een week voorzichtig mee moeten gaan beginnen volgens hem.

Ik had ze nog al hoog in het vaandel staan, erg vriendelijk en behulpzaam toen ik met mijn gevonden konijn langs kwam.

Maar er werd niet eens gezegd wat rot. Nee hoor met zijn konijntjes was niets mis, hij had er nog 4 over en morgen kwamen er weer 6. Maar kon natuurlijk niets zeggen over de konijntjes die al gekocht waren.

Aan het einde van het gesprek kreeg ik nog een afgemeten veel succes gewenst.

Heb ook duidelijk gezegd dat ik hem even op de hoogte wilde stellen van Kalua's toestand, niet dat ik hem zat te beschuldigen.

Maar goed ik ben de domme konijneneigenaresse natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai allemaal,

Zaza en Bunny Ranch Chanty, ontzettend bedankt voor jullie tips mbt coccidiose. Hierdoor heb ik er bij de da echt op kunnen aandringen.

Ik kwam net bij de da en het eerste wat hij zei was je hebt gelijk, he tis toch cocidiose, dit had ik helemaal niet verwacht.

Het zit zowel in de ontlasting van Bailey als Kalua. Zij heeft hem hier dus waarsch. ee aangestoken. Of kan het zijn geweest dat Bailey het al langer had?

ik heb voor beiden toltrazuril meegekregen.

Ik ga de DW ook nog maar even bellen dat Kalua's ontlasting vol zit met coccidiose.

De da vind verbijsterend dat ze nog steeds leeft hopen dat ze het echt gaat redden want haar lijfje kan het natuurlijk nog op geven.

Ze zit nu lekker aan hooi te knabbelen.

Wat kanik tegen de dw doen, hen vragen me tegemoet te komen in de kosten da kosten zijn inmiddels tot 130 euro opgelopen. gaat me niet zozeer om het geld maar meer vanwege het feit dat ze mij (waarschijnlijk) een ziek konijn hebben verkocht.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de dierenwinkel Discus Wesdijk in Rotterdam-Lombardijen nogmaals aan de lijn gead. Om ze te vertellen dat het coccidiose is, wederom nee met onze konijntjes is niets aan de hand hoor. En hoe ik zo zeker ben dat het dat is. Uiteraard klopte het totaal niet wat ik zei was uiteraard onmogelijk dat ze het al had. Uiteindelijk was het de schuld van de fokker.

Toen ben ik effe pislink geworden, bleef maar volhouden dat de andere konijntjes perfect in orde waren. Nee het lag vooral niet aan hen.

Ik zet er in ieder geval geen voet meer over de vloer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat je aanspraak kan maken op een vergoeding voor je DA kosten,ik heb hetzelfde afgelopen zomer gehad wij kochten twee konijntjes waarvan 1 al direct niet meer wilde eten,wel drinken.Ben toen s'maandags naar de DA gegaan ,daarna naar de winkel deze betaalde direct mij de 52 euro terug en toen zij na een dag toch overleed,kregen we ook nog een nieuw konijntje.Volgens hem waren ze dit verplicht omdat de wet veranderd is moeten ze volgens mij zeker in de eerste 3 weken bijdragen in de kosten.

Succes ermee hoop dat de kleine het gaat redden.

groetjes miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenwinkel zei dat dat absoluut niet het geval is, was ook niet mijn intentie.

Ga inderdaad wat artikelen op internet zoeken.

Vooral de manier waarop ze me te woord stonden steekt me nog al, terwijl ik puur aan het informeren was.

Dan zullen we wel zien wie de langste adem heeft.

dank je voor de info.

Ik hoop dat ze het gaat redden, maar sinds vanochtend weer geenontlasting en een buik als een ballon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee zo van de foto te zien niet een al te best gezond diertje.

Ik weet het verkeerde manier van zeggen, weet er even geen andere woorden voor.

Haar vacht is niet mooi glad en zo te zien best plakkerig, waarschijnlijk zal die ook niet mooi plat gaan liggen als je tegen de haren in strijkt.

Hoe staat het met haar waterhuishouding?

Til haar vachtje een op, gaat dat snel terug is ze nog niet uitgedroogd, maar zo niet begint ze ook al uitgedroogd te raken.

Die darmen moeten echt gaan werken en zij gaan eten.

Heb je science recovery meegekregen van je da?

Ze heeft nu echt even een boost nodig.

Mijn pepmiddel daarvoor wat het beste werkt is yoghurt (liefst biogarde roeryoghurt) vermengen met science recovery en dat dwangvoeren.

Zo krijgt ze voer, vitamines en vocht binnen plus goede bacterien voor de darmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .