Ga naar inhoud

Konijn met wazig oogje, waarschijnlijk door oogontsteking.


Melancholy

Aanbevolen berichten

Hallo,

Eerste post op dit forum, en gelijk wat zieligs:

Ik heb sinds een aantal weken een nestje (voor wie interesse heeft, ze staan op marktplaats! ;) )

Drie van ze hebben een oogontsteking aan 1 kant, dus geen myxo-nogiets, ben er gisteravond ook mee naar de dierenarts geweest en die ging er ook van uit dat het gewoon een oogontsteking is. Heb oogzalf meegekregen, en gebruik dat nu, en zag vanochtend dat het oogje van een van ze een beetje wazig is, niet mooi zwart zeg maar. Was de dierenarts ook opgevallen. Weet een van jullie of dit nog kan genezen of moet ik er van uit gaan dat het beestje helaas nu halfblind/deels blind is? Z'n pupil is duidelijk wit/grijzig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wilde even laten weten dat het oog er nog steeds niet goed uit ziet, ben bang dat het niet meer wat wordt met dat beestje.. Ik zag vanochtend dat een andere er ineens ook last van heeft, terwijl ik deze 2 steeds wel heb behandelt met cavasan. Ik baal er echt enorm van, ik hoop heel erg dat het nog goed komt maar ik ben er bang voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Mijn konijn heeft ook oog ontsteking.

Ik dacht dat hij dood zou gaan hij heeft het heel erg.

Loekiemijn konijn had het zo erg dan mijn moeder een spuitje zou geven [ jah dat spuitje van de dood'

Ik gaf het niet op al had hij het zo erg want: HET etter liep met bakken uit zijn oog zijn oog was helemaal wit zijn haren

bij zijn oog vielen eruit en er kwam etter uit zijn neus en 1x uit zijn gat.......

Maar zoals ik al zij ik hou te veel van hem en gaf niet op ik kocht medicijnen [ heel duur 60 , - ]

en hield hem zo veel buiten om de ziekte kiemen af te blazen zeg maar.

je moet veel aan dacht aan hem te besteden 4 x per dag spul in zijn oog en zijn oogje goed wassen .

en nu ... het reseltaat: Loekie word beter geen etter/pus meer[nog 1 druppeltje per dag] zijn oog word weer zwart en zijn oog ook maar blijf het spul geven.

maar... als je wil dat hij het overleefd moet je hm heeeeeeeeeeeel veeeeeeeel aandacht geven. in de ochten d

schooon maken smiddags savoondds. je word er moe van... maar geef niet op

aangepast door mieranda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .