Ga naar inhoud

Panacur 5 dagen geven of 14 dagen?


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik vraag me iets af.

Ik moet van de week onze konijnen ook weer ontwormen en ga deze keer vloeibare panacur gebruiken.

Vorige keer heb ik de pasta gebruikt 3 dagen en na 10 dagen herhalen.

Nu hebben ze toch weer wormen.

Nu word hier op de site geadviseerd om 5 dagen te geven en na 10 dagen herhalen maar op de site van bijv Wilhelminapark staat dat zij 14 dagen achter elkaar geven omdat wat ze eerst deden (3 dagen en na 10 dagen herhalen) niet goed genoeg werkte.

Wat is nu dus verstandig om te doen?

Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op of uitleg over,

groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel...na mijn antwoord van net,gelijk aan het denken...

De reden van 14 dagen geven is vn ook om eventuele EC weg te werken, preventief zeg maar... bij jou is dit misschien dus niet zo'n slecht idee...het kan altijd een combi wormen en ec zijn nl...van de voeding komt die plakpoep niet normaalgezien, tenzij hij gevoelig is aan 1 bepaalde groentesoort endat moet je dan eens testen door elke soort eens een week niet te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb ik ze niet idd Zaza :P

@ Caroline:

O, voor ec dus. Vroeg me al af waarom 2 weken.

Dus in dit geval wel verstandig om 2 weken te geven. Moet het dan daarna even goed herhaald worden? Dus 14 dagen en dan 10 dagen later weer een aantal dagen of hoeft dat niet?

Groen krijgen ze al weken niet meer. Wel het biks weer opgebouwd maar dan gaat het bij 30 gram weer mis.

(sorry dat de 2 topics misschien door elkaar lopen nu :$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus....

ik heb 0.2 ml per kilo gewicht.

Dus ik moet dan 14 dagen achter elkaar geven ??

Wolfje weegt volgens mij niet meer dan 1 kilo.

Dus klopt het dat hij dan maar 0.2 ml mag hebben??

Voorheen kreeg hij 0.5 dus dat snap ik niet.

Hij krijgt trouwens panacure vloeibaar.

Maar eindelijk word er gereageerd in een topic, want ik opende ook een topic met de zelfde vraag maar niemand reageerde, vond ik wel minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .