Ga naar inhoud

konijn had kale plekken nu vooral jeuk!


hyperpancake

Aanbevolen berichten

Wie oh wie,

Ik ben afgelopen maandag met mijn konijntje bij de DA geweest. Beestje had enorme jeuk en een aantal kale plekken en verliest veel haar. At verder prima dat wel maar zat niet helemaal lekker in het velletje. De DA kan GEEN parasieten vinden, Hij heeft hem eens goed doorgekamd (er kwam idioot veel haar uit zei de DA zelf) met een speciaal kammetje wat ik ook meekreeg voor thuis. Verder heeft ie 2 spuitjes gehad 1 met ivomec (preventief voor parasieten) en 1 spuitje met B12. We kammen konijn elke dag een keer of 2/3, en hij blijft haar verliezen, wel stuk minder als in het begin.Welzijn de kale plekken zo goed als verdwenen. Je ziet wel nog waar ze hebben gezeten maar dat geneest verder goed. Maar die jeuk die blijft!

Ik zou maandag bellen met de DA over hoe het gaat. Dat is dus komende maandag. Maar:

Is er iemand die weet of konijnen gevoelig zijn voor bepaalde allergische reacties op voer, hooi ed. Ik heb zelf 3,5 jaar in een dierenwinkel gewerkt maar ik heb dit nog nooit gezien. Ook de DA kon niet vertellen wat het precies was, zoiets had hij ook nog niet echt meegemaakt, zeker in combinatie met het vele haar verlies en het afwezig zijn van parasieten. Dus wie weet het? Had zelf al gedacht aan een voedingsallergie, maar volgens mij zijn konijnen daar niet echt gevoelig voor maar ik kan er naast zitten dus wie weet het??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft met een vergrootglas tussen de haren gekeken (Zo'n juweliersachtig ding) ook doorgekamd en opnieuw gekeken. Daarnaast is ie preventief gespoten met ivomec dat werkt vrij breed tegen parasieten. Ook tegen mijt ed. Vandaar dat ik een allergie voor het een of ander vermoed. Maar geen idee wat het kan zijn. Hij krijgt xtravital konijn, hooi naar behoefte, en regelmatig vers groenvoer af en toe een snoepje. Hij staat binnen op zaagsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .