Ga naar inhoud

Help :medicatie


Carino

Aanbevolen berichten

ik heb medicatie gekregen voor mijn nijn carino

dit moet ik eigenlijk in zijn mondje spuiten dit lukte niet alleen nu heb ik dit op een brokje gedaan maar hij vertikt het om te eten

kan ik het nu gewoon laten liggen dat brokje?

medicatie is voor omdat ie gecastreerd is

dankjullie wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moest ik vorige week ook toen Tijger gecastreerd is. Wij hebben het met z'n 2-en gedaan, eentje houdt het bekje wat open (dan houdt ie wel zijn tandjes stijf op elkaar), en de ander spuit het beetje bij beetje in zijn mondhoek (iedere keer klein beetje), en dan likte hij zelf steeds zijn lippen af en kreeg het zodoende binnen. De laatste dag likte hij het zelfs van het spuitje af (jammer dat ie dat niet eerder deed ;)).

Maar misschien dus met z'n 2-tjes proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ai ja dat is het probleem ik woon maar alleen

en ik heb nu op een brokje liggen

maar sinds dat ie thuis is heeft ie nog niets gegeten

is dit erg?

Dat moest ik vorige week ook toen Tijger gecastreerd is. Wij hebben het met z'n 2-en gedaan, eentje houdt het bekje wat open (dan houdt ie wel zijn tandjes stijf op elkaar), en de ander spuit het beetje bij beetje in zijn mondhoek (iedere keer klein beetje), en dan likte hij zelf steeds zijn lippen af en kreeg het zodoende binnen. De laatste dag likte hij het zelfs van het spuitje af (jammer dat ie dat niet eerder deed ;)).

Maar misschien dus met z'n 2-tjes proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ie bij de dierenarts wel al gegeten? Heb je hem al zien keutelen (Of liggen er keutels op zijn handdoek?)

Want eten Ć©n keutelen is erg belangrijk na een ingreep(je) als een castratie. Het is dus wel erg als hij straks nog niks gegeten heeft. Heb je al geprobeerd hem te verleiden met iets wat hij heeel lekker vind?

Daarnaast moest ik trouwens pas de dag erna beginnen met die medicatie, niet de dag zelf, en de dag erna wassie alweer bijna zichzelf.

Maar misschien moet jij wel iets anders geven, daar kan ik niet over oordelen.

aangepast door Castarah
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet zit een klein flesje is vloeibaar en heet

onst./remmer is het

ja die vrouw zij dat ik vanavond nog moes doen...

en dan morgen vroeg en savonds weer 2x daags

Heeft ie bij de dierenarts wel al gegeten? Heb je hem al zien keutelen (Of liggen er keutels op zijn handdoek?)

Want eten Ć©n keutelen is erg belangrijk na een ingreep(je) als een castratie. Het is dus wel erg als hij straks nog niks gegeten heeft. Heb je al geprobeerd hem te verleiden met iets wat hij heeel lekker vind?

Daarnaast moest ik trouwens pas de dag erna beginnen met die medicatie, niet de dag zelf, en de dag erna wassie alweer bijna zichzelf.

Maar misschien moet jij wel iets anders geven, daar kan ik niet over oordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet Cookie ook altijd alleen haar medicijnen geven als ze die nodig heeft.

Ik doe dat door op mn knieen te gaan zitten, voeten tegen elkaar en haar ertussen met een hand om haar heen zodat ze niet weg kan.

Met die hand hou ik haar onder dr bekkie met vlakke hand voorzichtig tegen en probeer haar rustig te houden door dr bemoedigend toe te spreken en geef haar de medicijnen met mn vrije hand.

Ik hang dan ook wel wat over haar heen omdat ik anders niet zie wat ik doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij mijn nijn werkte (maandje geleden) was een druppel medicijn erbij op een klein lepeltje met babyvoeding banaan (baby's eerste hapje). Meneer houdt erg van banaan, daarom werd het banaan en geen wortelhapje. Steeds een beetje babyvoeding op de voorkant van het lepeltje en een druppeltje medicijn erbij. Werkte prima! Later wilde hij de druppeltjes erg graag uit het flesje, schijnt naar honing te smaken heb ik me laten vertellen.

Overigens, ik had een druppelvorm, 3 druppels per dag, 5dagen. Flexicam dacht ik (weet ik niet zeker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maakt het trouwens uit als ie onder bij aan het likke

is hij doet dit steeds alleen staat het op formulier

dit

de wond meeste wonden w0rden onderhuids gehecht . carino kan de hechtinge er dan niet uit halen of aan bijte ,het is op deze maneir niet erg als hij/zij zich keer poets

nuu staat er onderaan op de briedf

waar u op moet letten

uw konijn: mag niet nabloeden uit de operatie wond ( een paar druppels bloed is niet erg )

- moet de zelfde dag willen eten

-mag niet aan de wond likken:S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .