Ga naar inhoud

Blijvende diarree?


plukkie

Aanbevolen berichten

Hey,

Plukkie zat eerst los in de huiskamer, maar omdat hij wel eens van de planten at en wat diarree kreeg hebben we hem op mijn slaapkamer gezet. Maar dat is nu alweer iets van een maand geleden ofzo. En hij heeft niks verkeerds gegeten. Maar hij heeft iedere keer, dat er een heel plakaat poep tussen zijn pootjes vastzit, wat er niet vanzelf af gaat. Ik heb echt geen idee wat hij heeft, en verder ziet hij er ook gezond uit. Meestal knippen we de poep eruit, en dan gaat het ongeveer 3 dagen goed, en na die 3 dagen kunnen we weer de schaar erin zetten.

Groetjes Marjolein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Plukkie..

1* Is de dirarree begonnen toen je ander voer ging geven ?

2* heeft hij echt diarree of toch gewoon mooie keutels

3* Is Plukkie misschien een beetje dik ?

Mijn raad:

- Geef eens een een week lang alleen maar hooi én water....anders niet.

Kijken of dat helpt

En...uhm...

- Anders kan je hem wel eens een kuur geven tegen wormen. Het zou heel goed kunnen dat hij dat heeft.. Panacur haal je gewoon bij de dierenarts.

Maar probeer eerst eens een week, (2 of 3 mag ook) alleen hooi en water...

(Dat haal jij zeker ook bij de Fixet ?) :yes:

Kijk je wel uit met dat geknip ?

Misschien veiliger om het er uit te wassen...

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaza:

1: Het is zo ongeveer begonnen toen ik dat andere merk voer gaf.

2: Dat verschilt, soms is het zacht, en soms zijn het gewoon harde keutels.

3: Plukkie is gelukkig niet dik, hij loopt ook bijna altijd los.

(Witte molen haalde ik ergens anders, eerst had ik gewoon voer van de Fixet, misschien krijgt hij dar geen diarree van.)

Brigit:

Het is niet alleen biks, ook graan en andere groentes.

groetjes marjolein

aangepast door plukkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw voer kan je beter eerst een beetje mengen met het 'oude' voer en als dat goed gaat, langzaam opvoeren tot ze het nieuwe voer alleen nog maar krijgen.

Konijnen hebben hartstikke gevoelige darmen joh..Die zijn zo van slag als je ineens ander voer geeft...

Je zegt het zelf al van dat groenvoer...Klopt dat dat de beste manier is, maar dus ook voor hard voer...

Wat ga je nu doen ? Weet je dat al ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...

Doe maar even helemaal niets met voer !!

Geef Plukkie alleen hooi en water..

Ik heb zelf ook een konijn gehad dat ineens een vies kontje had en bleef hebben...

Ze heeft een aantal maanden alleen op hooi en water geleefd..Zo viel ze nog goed af ook (zij was wel te dik)

Daarna weer rustig opgebouwd en nooit meer problemen gehad..

Jij hoeft het geen maanden te proberen, maar kijk in ieder geval eens of het helpt als je dat 2 weken doet...

Nu weer ander voer geven is niet zo'n goed idee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .