Ga naar inhoud

dubbele dosis panacur niet willen eten


iris-juventus

Aanbevolen berichten

mijn konijn behandel ik nu goed 2,5 week met panacur. dit ging goed en de urinebrand was weg, nu drinkt hij weer veel en hij viel van de week ook om, door de stress omdat ik hem oppakte. weer naar de dierenarts geweest, en die zei dat hij een terugval had gehad, nu een hogere dosis panacur. hij eet echter niet goed meer, hij vertikt het gewoon. hij eet wel wilgentakken en af een toe een stukje peterselie, en brood. dit eet hij sinds vanmiddag. nu heb ik hem straks ciseral drops gegeven om de darmen werkende te houden, zo meteen ga ik hem dwangvoeren. hij eet echter nog wel kleine beetjes. nu is het zo dat hij net wel weer ontlasting had alleen heel dun, moet ik hier nou wat aan doen, ik heb wel zo'n zakje voor diarre kan even zo snel niet op de naam komen. is het verstandig om dit te geven of kan ik beter wachten. hij heeft in ieder geval wel ontlasting. er zit nog genoeg pit in het konijn, hij rent en hij eet wilgentak dan doet hij heel wild met die tak, dus er zit nog genoeg wilskracht in. ik weet alleen niet meer zo wat ik nu moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie dit nu pas...

Hoe gaat het ondertussen?

Vertraagde darmwerking hoort net als urinebrand tot symptomen van EC. Ik hoop dus dat de dubbele portie panacur aanslaat. Heeft hij ook cortisonen gekregen in het begin?

Je zou probiotica zoals protexine kunnen bijgeven, dat is gezonder dan cisaral en helpt mogelijk al voldoende. Even aan je DA vragen of hij het je kan bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft geen antibiotica meer. gister heeft wat peterselie op en wat hooi en brood. de keutels waren perfect. maar sinds vanochtend hoor ik zijn buik. ik heb hem gemasseerd en de dieren arts gebeld die zegt dat ik hem om het uur moet masseren en ook moet blijven dwangvoeren. hij knarst ook af en toe met zijn tanden dus ik heb hem ook metacam gegeven. hij rent wel en gaat dan weer liggen en doet af en toe zijn kontje omhoog alsof hij het eruit wil hebben. moet ik nu ciseral blijven geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .