Ga naar inhoud

Rauwe plek door injecties?


Snoef

Aanbevolen berichten

Ik geef één van mijn konijnen om de dag een duplocilline-injectie tegen Sore Hocks..Nou zag ik gisteren dat ze ongeveer rondom de plaats waar ik injecteer, een klein plekje heeft dat er kaal en rauw uit ziet. Ongeveer ten grootte van een centimeter. Zou dit kunnen als gevolg van de injectie? Betekent dat, dat ik niet goed injecteer of dat ik te vaak op dezelfde plek injecteer? Of is het een allergische reactie op de naald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spuit altijd achter de nek...Dus niet in dat warme holletje maar daarachter zeg maar...Ik probeer dan een stukje vel omhoog te trekken en daarin te injecteren...

Wat zijn nog meer plekken waar ik kan injecteren, om af te wisselen?

Baby heeft sowieso nogal een lastige huid...Ik kan de naald slechts 2x gebruiken en dan merk ik al aan haar reactie dat de naald er niet meer soepel ingaat en dat vind ik ook weer zielig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baby heeft sowieso nogal een lastige huid...Ik kan de naald slechts 2x gebruiken en dan merk ik al aan haar reactie dat de naald er niet meer soepel ingaat en dat vind ik ook weer zielig

Een naald kost niets dat vind ik verkeerde zuinigheid, gewoon voor iedere keer een nieuwe naald gebruiken, ga je ook met de naald die je al een keer hebt gebruikt in het flesje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je verzekeren dat het geen zuinigheid is, maar gewoon een weergave van wat wij ontdekt hebben: Dus dat zij hooguit 2x met een naald kan doen....De DA zei dat je soms wel 3x tot vaker een naald kan gebruiken maar wij hebben ontdekt dat dat bij Baby dus niet gaan en dus doen we dat ook niet meer...Ik ga haar heus niet onnodig pijn doen :s

De naald doen we idd dan weer terug in het flesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het veel hygienischer om gewoon elke keer een nieuwe schone naald te gebruiken.

De naald heeft al in haar huid gezeten en vervolgens worden er weer steriele medicijnen mee opgetrokken.

Je creert zo een bacteriebron in dat flesje.

Ook dat kan voor die irritatie plekken zorgen!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dankjewel, daar heb ik iets aan...Had ik eigenlijk zelf ook moeten bedenken

Het flesje duplocilline is nu nog behoorlijk vol...Kan ik er dan wel gewoon mee doorgaan als ik van nu af aan elke keer een schone naald pak? En wat is een andere plek om te injecteren?

aangepast door Snoef
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

En misschien ook wel nuttig: Moet ik de huidige rauwe plek dan desinfecteren? En zo ja, hoe dan?

Ik moet sowieso een nieuw flesje duplo bestellen want een flesje mag maar 8 weken gebruikt worden...Dus dan ga ik gewoon elke keer keer een schone naald pakken en is de duplo als het goed is ook nog steriel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch bedankt voor je reacties ;-)Ik zal van nu af aan elke keer een nieuwe naald gaan gebruiken...Moet helaas even wachten op een nieuw flesje duplocilline want de oude is nu over de datum heen...Maar het belangrijkst vind ik nu de vraag of ik iets tegen Baby's plek kan doen? is het nodig om te desinfecteren of zal het niet zo'n vaart lopen?In theorie lijkt het me dan ook niet zo heel hygienisch om elke keer met dezelfde spuit bactrimel uit het flesje te halen en in het mondje te spuiten en weer terug in het flesje enz...Of voor welke medicatie dan ook..Maar het is onbegonnen werk om 5 spuitjes (3 voor Baby, 2 voor Mickey) per dag te gaan gebruiken :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat ik lange tenen heb, maar vind het ergens wel een beetje beledigend, steeds die implicaties dat ik geen moeite doe voor mijn konijnen of uit zuinigheid niet het beste voor mijn konijnen doe...Als de DA mij nooit verteld dat het hygienischer is om elke keer een nieuwe naald of spuit te gebruiken, dan weet ik dat ook niet...Ik sla mezelf achteraf al voor me kop en dan heb ik vrij weinig aan dit soort reacties...Ik vertrouw op wat een DA zegt en dus ook op wat hij niet zegt...Daarbij komt nog eens een keer dat ik maar een 'arme' student ben die al een paar ribben kwijt is aan alleen al medicatie voor Baby's maandenlange durende Sore Hocks dus ik vind het een beetje vreemd om dan te impliceren dat ik te zuinig ben of geen moeite doe...Het leek me alleen vreemd om elke keer bij elke toediening van medicatie een nieuwe spuit te pakken, zeker omdat elk konijn eigen spuiten heeft..Ik ben niet anders gewend...Dus ik heb meer aan gewone hulp, welke ik eigenlijk altijd ter harte neem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spuitjes die je zonder naald gebruikt die maak je daarna schoon met heet water.

Een naald, die van metaal is kun je nooit meer schoon en steriel krijgen. Bovendien vermeningvuldigen zich op metaal snel bacterien waardoor een naald die een aantal keren gebruikt is niet echt schoon meer is.

äls je al een geirriteerde plek hebt, zou ik helemaal voor elke keer een schone naald kiezen.

Of het echt door die gebruikte naald komt kun je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, maar door steeds een schone te nemen, neem je wel het zeker voor het onzekere.

Spuit je altijd in het midden van de nekplooi? Anders zou je kunnen proberen om de ene keer wat meer rechts en de andere keer wat meer naar links te spuiten en dus zo van spuitplek te wisselen.

De plek zelf, is moeilijk iets over te zeggen. Misschien kan je eens een foto plaatsen?

Is het echt open of ziet het er geirriteerd/ rood uit?

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

- Ik kan momenteel geen foto plaatsen want ik ben helaas niet thuis...Het is niet open, eigenlijk zie je het niet eens echt duidelijk zitten wanneer je van bovenaf kijkt..Het is meer als je de haartjes een beetje opzij duwt, dan zie je een vierkantje aan roodachtige huid zitten...Ik heb het nu 2 dagen laten rusten dus ga vanavond eens inspecteren of het er weer beter uitziet!- Baby heeft vrij weinig aan 'huidplooi' dus ik geloof dat ik altijd een heel eind op dezelfde plek spuit..Ik zal er bewust op gaan letten dat ik het een beetje afwissel en ook dat ik dus elke keer een nieuwe naald pak...In ieder geval weer wat geleerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .