Ga naar inhoud

Leren drinken uit een drinkfles


Hobbit'

Aanbevolen berichten

Toen ik Hobbit kreeg was hij geen drinkfles gewend, dus heb ik hem gewoon een bakje water gegeven. Nu heeft hij een drinkfles maar hij snapt niet wat hij er mee moet, dus heb ik het bakje ook maar laten staan zodat ik zeker weet dat hij drinkt. Ik heb hem al verschillende keren laten zien hoe de drinkfles werkt en hij weet waar hij hangt maar hij snapt het maar niet.

Heeft iemand tips hoe ik hem kan leren die drinkfles te gebruiken? Zo'n bakje is niet erg handig.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben het geleerd, door het waterbakje onder het waterflesje te zetten, en dan als ze die plek gewend zijn voor het waterbakje, dat af en toe een paar uur (2 ofzo) weghalen. Heeft bij allevier gewerkt. Volgens mij weten ze dan dat daar "ergens" water moet zijn. Heb af en toe wel geholpen, door bijvoorbeeld in het flesje te knijpen als ze eraan snuffelden (niet te hard, dat er wat druppels uitkwamen!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn konijntje de fles een paar keer tegen haar bekkie aan geduwd (wel zachtjes). Toen had ze door dat er water uit kwam.. Geluid gemaakt met de fles en haar de fles laten volgen naar de plek waar ik hem ophing en vervolgens ging ze gelijk drinken.. Ging heel makkelijk!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .