Ga naar inhoud

vieze kont


iekie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Even jullie advies.

Mijn konijn heeft regelmatig een vieze kont.

Ze krijgt dagelijks hooi, 3 x per dag vers water en brokjes.

Daarnaast ook vers groen zoals wortel, witlof, appelschil en sla enz.

Het stinkt en is moelijk weg te krijgen. (schoonmaken)

Wat doe ik fout?

Mijn vorige konijne hadden dit nooit!

Groetjes!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo te lezen krijgt je konijn in ieder geval teveel groenvoer wat haar darmen niet aan kunnen.

Als een konijn een vieze kont heeft zou je het beste even helemaal kunnen stoppen met groente.

Helpt dat na een week niet, dan ook met biks stoppen. Geef je konijn dan alleen water én onbeperkt hooi....

Als alles dan weer een poosje genormaliseerd is, beginnen met wat biks (25 gr per kilo konijn)

Gaat dat een paar weken goed, dan voorzichtig opbouwen met kleine beetjes groente...

GEEN sla.

En eens per jaar ontwormen met Panacur, kan zeker geen kwaad.

(haal je bij de dierenarts)

~~~~~~~~~~~~~~~

Wij hebben een angstig konijn dat weinig beweegt...

Van biks wordt ze dik en krijgt ze een vieze achterwerkje. Ze heeft geen wormen.

Er zijn daarom periodes dat ze bewust geen biks en groente meer krijgt en zij een aantal weken/maanden op alleen maar hooi en water zit...

Haar achterwerk blijft dan wel schoon, ze wordt er een stuk socialer van én valt nog eens af ook..

Wanneer ze te slank wordt (ik ben overtuigd dat konijnen biks wel nodig hebben), begin ik voorzichtig met wat biks..

Dan gaat het weer een hele lange tijd goed tot het weer van voor af aan begint..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .