Ga naar inhoud

Graag goede raad voor het volgende:


Bugsbunny

Aanbevolen berichten

Begin december heeft Bugs een lichte beroerte gehad: niet eten, steeds om haar as heen draaien en een scheef kopje. Met veel zorg van mij, mijn vriend en haar zusje Bunny is ze er weer bovenop gekomen. Er is niets meer aan haar te zien en ze is net zo vrolijk als anders. Zelfs het scheve kopje is weer bijgetrokken, waarvan wij (o.a. de DA) dachten dat dit zo zou blijven.

Mijn geluk was dat ik vóór de beroerte hen beide uit de konijnenflat heb gehaald en in een grote kooi had gezet. (Dit was i.v.m. gescheurd plastic wat steeds in de hooiruif viel, uiteraard nu weer verholpen.) Nu wil ik hen graag weer in de konijnenflat plaatsen, maar deze flat heeft een trapje. Kan dit geen kwaad voor Bugs na de beroerte?

En nog een tweede vraag: Bugs heeft een kaal plekje op de neus/bekje. Ze heeft geen schimmel of luis. Kan het komen dat Bunny haar destijds zo intensief heeft schoon gelikt, dat het haar is afgebroken of iets dergelijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik binnenkort de beide dames in hun eigen flat zetten. Natuurlijk blijf ik er een tijdje bij en hou het in de gaten.

Dat plekje op de neus is begin januari begonnen en de beroerte was begin december. Het medicijn (soort pijnstiller, klein flesje, ik geloof 2 ml per 2x per dag met een spuitje geven, weet de naam niet meer) ben ik gaan afbouwen in de vierde week na de beroerte. Kan het daar van komen?

In begin januari begon het nl heel licht aan de zijkant van het mondje langzaam uit te dunnen en later bovenop het neusje. Als je het prettig vindt, wil ik wel een foto maken van het neusje en morgen op het forum zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij Mireille ivm de beroerte, dat is idd waarschijnlijk een middenoorontsteking geweest gezien de medicatie en de genezing.

Wat de flat betreft...ik ben sowieso geen fan ven trapjes en gezien dit konijn mogelijk onzichtbare neurologische schade heeft of kan hebben, zou ik niet voor een trapje opteren. In jou plaats zou ik dat trapje vervangen door een opstapje, eventueel 2. Dat kan makkelijk met bakstenen of houten kistjes. Als je een klein beetje handig bent kan je het ook zelf maken natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg bedankt voor jullie tips. Hier kan ik wat mee.

Ik vond het zelf ook wel vreemd dat de DA het had over een beroerte maar goed zo iemand vertrouw je op dat moment. Ik ben in elk geval blij dat Bugs weer de oude is.

En Caroline ik zal es kijken wat ik aan dat trapje kan doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het kale plekje op Bugs haar neusje blijft en ik vond afgelopen weekend een pluk haar in het hok. Ik ben vandaag naar de DA geweest. Ze heeft wat haar van Bugs op kweek gezet. Hier hoor ik over een paar dagen meer van. Ze vermoedt een schimmel.

Verder schijnt Bugs er geen last van te hebben wat betreft jeuk en de huid op het neusje lijkt goed. (Bunny heeft geen kale plekken, terwijl ze samen in een hok zitten). Ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .