Ga naar inhoud

Vragen over castratie...


Sascha

Aanbevolen berichten

Hoi...

Helaas is Sam weer schijnzwanger, en ze heeft al geen haar meer op haar buikje :

2lly5gi.jpg

wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 1600x1200 en 563KB.2vvt7d0.jpg

wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 1200x1600 en 405KB.2qv9pvl.jpg

wol_error.gifDeze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 1200x1600 en 333KB.vqmr04.jpg

En zij hoort dus een teddy dwerg te zijn..

Hier mijn vragen.. :

Moeten Moby en Sam opnieuw gekoppeld worden, of moet Moby mee naar de DA?

Wij hebben geen auto, en ik weet toch niet voor de volle 100% of mijn DA konijnkundig is en dit is een behoorlijke ingreep. Zal het erg zijn als we rond een half uurtje/ 45 minuten in de auto of trein moeten zitten naar een konijnkundige da?

Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden? Ze staan binnen, en ik wil haar graag laten castreren in de voorjaarsvakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal sannieentom.

Moby hoeft niet mee naar de DA. Als ze goed gekoppeld zijn, kunnen ze gerust een dagje apart zitten. Toen Dieuwertje gecastreerd werd, warden ze pas 2,5 week gekoppeld. MAar het was niet nodig ze daarna opnieuw te koppelen.

Na de castratie heb ik Douwe 's avonds even (onder toezicht!) bij haar in het binnenhok gezet. Hij ging heel lief tegen haar aan liggen. 's Nachts heb ik ze nog wel apart gelaten. Ik wilde niet dat ze gelijk al zouden gaan rennen en rijden.

De volgende dag heb ik ze 's ochtends weer even bij elkaar in het binnenhok gezet. Eerst ging dat goed, maar daarna ging Douwe rijden. Toen heb ik ze maar weer even uit elkaar gehaald, vanwege de rust voor Dieuwertje.

Toen in de loop van de dag bleek dat Dieuwertje gewoon at en keutelde, heb ik haar weer bij Douwe in het buitenhok gezet. In het binnenhok was ze al wat actiever en dat bleef zo in het buitenhok. Ze renden even een paar rondjes achter elkaar aan en toen ging het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt wat Sascha zegt. Casteren bedoelen ze mee dat alles wordt weggehaald. Bij mannetjes de balletjes en bij vrouwtjes de baarmoeder. Onvruchtbaar maken doormiddel van eileiders of zaadleiders doorknippen noemt men dus steriliseren.

Ow okee, weer wat geleerd!

Ik dacht dat het bij mannetjes castreren was en bij vrouwtjes steriliseren :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .