Ga naar inhoud

konijnenbroodjes


spunk

Aanbevolen berichten

Ik zou het niet echt gezond willen noemen. Brood is sowieso iets dat je beter alleen maar beperkt aan je konijn kan geven. Zo'n heel broodje is veel te veel in een keer.

Als je iets van brood wil geven, geef dan een stukje hard geworden boterham, veel makkelijker en nog iets gezonder ook, dat zit tenminste niet propvol al die kleurstoffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die broodjes zit niet veel goeds hoor. Geef ze liever niet. Het is iets knapperigs met heel veel kleurstoffen erin. En suikers natuurlijk. Geef liever verse groente, zoals peterselie of witlof. Of echt een klein stukje wortel (niet teveel, is dikmaker), dat is oranje en gezonder dan die broodjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee zeker niet doen. Geef je nijn liever dan een stukje hard brood van bij de bakker ofzo dat is al een stuk gezonder. Beter nog dan al dit is gewoon lekker groenten geven. In de zomer eet Roefel erg graag appeltjes uit de vriezer. Maar zoals met alle nieuwe dingen wel opbouwen en met mate geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt heel gezond is het niet voor ze, maar als ik bij McDonalds eet is het ook niet gezond en al het snoep dat ik naar binnen werk ook niet. Als je het leuk vindt en de konijnen ook, kun je best een keer een stukje van zo'n broodje geven. Maar echt maar heel af en toe, en niet in een keer zo'n heel broodje. Als je konijnen niet zulke vreetzakken zijn kun je wellicht het hele broodje geven en als ze er even niet meer naar omkijken weer weghalen.

Bijna alles wat in de dierenwinkel verkocht wordt voor konijnen kun je wel geven, behalve de knaag- en zoutstenen (zéér slecht voor blaas en nieren en nergens voor nodig) en dingen met maïs (ivm de velletjes, dus zeker geen gedroogde maïskolf geven). Het is gewoon een kwestie van in je achterhoofd houden dat het ongezond snoepgoed is, waar je dus maar heel weinig van mag geven. En het is duur, zelf kies ik ervoor om andere dingen te geven als een stukje fruit, stukje wortel of de biks van Science Selective die ik als snoepjes gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een paar keer gehad dat er van die 'spinnenwebben' in die pakjes zaten inclusief vieze maden of larven...Ook wel eens in de knaagstokken en eigenlijk ook wel eens in alle andere verpakkingen met konijnensnoepjes...Nu ik eraan terugdenk, weet ik ineens weer wat één van de redenen is waarom ik geen snoepjes voor de nijnen meer koop :beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

is laatst een heel (interesant) topic over geweest

het ging over heel veel soorten snoep die in de dierenwinkels te koop zijn.

daar stonden de konijnen broodjes ook in beschreven. het is snoep voor de konijnen maar in verhouding tot het dier is het ook nog eens een super groot snoepje is voor je nijn.

als je het artikel kunt terug kunt vinden is het een aanrader om het artikel door te lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .