Ga naar inhoud

FH eet niet zo goed


Flibberke

Aanbevolen berichten

Joppe, mijn franse hangoor van 4 maand, eet niet zo goed. Althans dat vind ik ... Hij eet heel weinig hooi en van de biks wil hij alleen de ss eten. Ik probeer hem over te zetten op Hope Farms maar daar eet hij niet echt van. Hij eet geen 180gr per dag aan biks, er blijft altijd over. Verder eet hij wel heel graag en goed witlof en peterselie, spinazie en wortel vind hij dan weer wat minder maar hij eet het tenminste op. Hij keutelt goed en is actief en speels. Maar ik maak me toch wat zorgen, hij is immers nog aan het groeien, hij heeft die voedingsstoffen die in biks en hooi zitten toch nodig? Hoe kan ik hem het beste voeren? Iemand tips en raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef alpenweide hooi. Ik zal eens een zak kruidenhooi proberen.

Toen ik hem kocht kreeg ik nog wat biks mee van wat hij daar kreeg (Kenner) maar daar at hij ook amper van, daarom dat ik maar een zakje ss had gekocht. Maar ss is me toch iets te duur om aan mijn nijnen te blijven geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij geen zieke indruk maakt , zou ik me niet zoveel zorgen maken. Persoonlijk vind ik 80 gram bix voldoende voor een konijn, aangevuld met hooi. als je daarbij nog witlof en peterselie geeft, zoals je schrijft is dat volgens mij genoeg. De mijnen krijgen dus; gewoon hooi, gewoon 80 gram bix en daarbij andijvie of witlof(kan ook eens stukje brood of fruit zijn). Ik maak geen extra kosten aan hooi en bix, maar koop wel andijvie en witlof speciaal voor de konijnen. In de zomer vervang ik het hooi voor gras en koop ik geen extra groen, hier doen ze het alle 20 goed op, incl. de jongen.

Mijn rammen eten allen slechter als de voedsters!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor een frans is 80 gram met alleen witlof en peterselie echt te weinig.

Franse hangoor rammen staan om de een of andere rare reden bekend bij veel fokkers als slechte eters.

Oorzaak??? onbekend

Hier eten de heren het ene moment goed het andere moment weer het minimum.

Probeer er toch zoveel mogelijk in te krijgen, misschien verschillende merken proberen.

probeer eens verschillende kruiden door zijn voer te mengen, soms eten ze daar ook beter door

Link naar reactie
Delen op andere sites

op naar de DA!

Dit lijkt me niet het goede antwoord. Joppe eet, maar niet genoeg. Volgens Mireille staan FH heren daar bekend om, en Joppe's baasje gaat al dingen proberen zoals kruiden om hem beter te laten eten..

Dille is op het moment ook niet zo'n beste hooi eter, maar wel wanneer er peterseliekruiden door zitten, misschien dat het bij Joppe ook werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .