Ga naar inhoud

Knorretje in de neus


Snoef

Aanbevolen berichten

Ik open dit topic voornamelijk n.a.v. het trieste verhaal van Snuf en Babs die onlangs zijn overleden...Ik meen dat het Snuf was, die last had van een soort 'koffiezet-apparaat' geluidje in de neus evenals af en toe een niesje...

Een van mijn nijnen, Mickey, heeft ook zo nu en dan een prutteltje/knorretje als ze losloopt...Dit is gekomen sinds ik haar preventief panacur moest toedienen en het één keer fout ging en in d'r neusje terecht kwam..Ze begon toen te knorren en te niezen maar het ging daarna weer prima...Op het feit na dat ze sindsdien dus af en toe rochelt/knort...Niezen doet ze geloof ik niet echt, op heel af en toe een niesje na maar dat hebben de overige nijnen net zo goed...Verder valt er niks aan haar te ontdekken...

Zou dit iets kunnen zijn waar ik me zorgen om moet maken of is het gewoon verstandig haar goed in de gaten te houden? Het lijkt gewoon net alsof er iets van de panacur verkeerd terecht is gekomen en dat ze daar iets aan over heeft gehouden...Zou dat mogelijk zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degene die geinteresseerd zijn...Of gewoon als waarschuwing:

Ben gisteren met Mickey naar de DA geweest...Nu blijkt dat ze zich tijdens de preventieve panacur-kuur heeft verslikt (en het klopt idd dat er toen 1x iets misging met als gevolg geproest en genies)Dit heeft een soort van irritatie in de luchtwegen opgeleverd maar gelukkig waren de longblaasjes niet aangetast dus geen longontsteking...De irritatie resulteerde dus in prutteltjes en rochteltjes en niesjes...Bactrimel gekregen voor gedurende 2 weken en daarna even kijken of het over is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje 'knort' ook als ie rond loopt, maar zo ver ik weet is ze niet behandeld met een medicijn of iets dergelijks. Ik heb haar nu vanaf eind oktober/ begin november, een jaar oud en is verder gezond.

Wat me wel opvalt is dat ze zo hysterisch kan ademhalen als ze (iets) gestressd is, bijvoorbeeld bij het oppakken. Of dat zo hoort weet ik niet, zelf dacht ik eerst aan asmatisch maar ze is verder niet kortademig als ze in het hokje zit.

Iemand een verklaring??

En Snoef, ik hoop dat je konijntje opknapt na het kuurtje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje 'knort' ook als ie rond loopt, maar zo ver ik weet is ze niet behandeld met een medicijn of iets dergelijks. Ik heb haar nu vanaf eind oktober/ begin november, een jaar oud en is verder gezond.

Wat me wel opvalt is dat ze zo hysterisch kan ademhalen als ze (iets) gestressd is, bijvoorbeeld bij het oppakken. Of dat zo hoort weet ik niet, zelf dacht ik eerst aan asmatisch maar ze is verder niet kortademig als ze in het hokje zit.

Iemand een verklaring??

En Snoef, ik hoop dat je konijntje opknapt na het kuurtje!

Ik zou het even navragen bij de DA. Lyra heeft het ook en moet ook een kuurtje. Dat hysterisch ademhalen is misschien omdat ze probeert met veel lucht het snot uit dr neus te krijgen. Tenminste, dat doet Lyra dus en dat klinkt heel zielig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zouden meerdere dingen kunnen zijn, wat ik begreep van de dierenarts...O.a. snot of een irritatie aan de luchtwegen....Een longontsteking is niet logisch omdat een konijn daar meestal erg ziek van wordt en dat zou je dus meteen merken...Ik zou in ieder geval wel even langs de DA gaan, om een antibiotica ofzo te halen...Dan kan hij meteen vaststellen wat het is en dan ben je er ook op tijd bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .