Ga naar inhoud

Dove Josefien, dierenarts bezoekje


heidi-77

Aanbevolen berichten

Vanavond ben ik even langs de dierenarts geweest, we hebben namelijk het idee dat Josefien ons niet echt hoort. Op het moment dat we een geluid maken, kijkt ze niet waar het geluid vandaan komt, etc.

Aangezien ik stiekem best bezorgd ben dat er dan wat mis is:$, ben ik dus maar even langs gegaan. Vandaag had ik de vrouwelijke dierenarts, voor mijn gevoel heel kundig. Ze vertelde over EC en andere mogelijke oorzaken en onderzocht de oren, tanden, ogen, hart etc van Josefien.

Ze vroeg of Josefien een scheef kopje had, wat niet het geval is. Echt onderzoeken of Josefien doof was, ging niet aangezien ze geen specifiek apparaatje hebben daarvoor, maar alles wat ze zo kon zien als oorzaak zag er goed of zelfs perfect uit.

Haar tanden staan heel mooi ten opzichte van elkaar, haar vacht ziet er heel gezond uit, oogjes mooi en ga zo maar door. Dus als het puur doof zijn is, is er geen probleem.

De dierenarts vertelde dat ze laatst een cursus had gevolgd over konijnen en dat pencilline gebruik aan bod is gekomen. Volgens haar is dit nooit gebruikt bij konijnen omdat ze eraan kunnen sterven, maar bij een gebruik van eens in de 3 dagen/ 1 week, schijnt het tegen een aantal dingen goed te helpen. De reden is dat het nooit gebruikt is bij konijnen en er dus nog geen resistentie tegen is opgebouwd. Dit klonk mij allemaal heel kundig in de oren. Daarbij is ze heel lief tegen de konijnen en heeft ze anderhalf jaar geleden ook Nala gecastreerd en is dat heel goed gegaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je da zo uitgebreid de tijd heeft genomen om alles goed te bekijken en uit te leggen. Over die penicilline: voor zover ik weet kan penicilline geen kwaad zolang het maar subcutaan wordt gegeven, d.w.z. dat het onder de huid wordt gebracht met een injectie. Als het oraal, dus door de mond wordt gegeven kan het ernstige darmproblemen veroorzaken waar het konijn aan kan sterven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een doof konijn, en dat hoeft helemaal geen probleem te zijn hoor. Alleen even goed laten zien dat je er bent, zodat het konijntje niet schrikt van opeens een hand voor z'n neus.

Mijn konijn (Rex) was door de vorige eigenaar naar de opvang gebracht omdat hij zo lelijk deed. Grommen en aanvallen deed hij. Toen ik erachter kwam dat hij doof is, heb ik hem sindsdien anders benaderd, en nu doet hij niet lelijk meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kaatje Kim: Ik zit bij DAP Berghem.

@ Kaar: Ik probeer ook duidelijk te maken dat ze me ziet en dan is er niks aan de hand. Het is een geweldig lief konijn.

Die dierenarts komt ook altijd bij een dierenwinkel in Oss de dieren controleren. Ze komen zonder het te zeggen langs dan, van wat ik gehoord heb een goede praktijk inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, en die dierenwinkel zorgt er ook voor dat de konijnen hun eerste enting gratis krijgen, bij DAP Berghem. Er is ook een speciaal konijnen spreekuur op de eerste woensdag van de maand. Dit is wel fijn en ik voel me er ook goed bij.

Ben 1x in Uden geweest, voor een second opinion. En over de Overlaet hoor ik trouwens ook goede dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan, maar kom er regelmatig. Kiara komt er vandaan (was nog niet bekend met broodfok) en mn vorige hamster.

Mijn voer bestel ik via de markt. Dan koop ik er wel eens hooi en toebehoren.

Wanneer heb jij er stage gelopen? Dan kan ik je mss wel eens gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm.... Even denken hoor, haha.

Ik zit nu in de 4e en aan het eind van het 2e jaar heb ik er stage gelopen. Dus dat is in 2007 geweest. De maanden april tot en met juni iedere vrijdag en dan voor de vakantie's iedere keer 1 of 2 hele weken. Daarna heb ik er in die zomervakantie ook nog verschillende dagen gewerkt.

Ze hebben er nu trouwens rex konijnen zitten, in ieder geval vorige week zaterdag zaten die er.

aangepast door kaatje-kim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .