Ga naar inhoud

Heel vaak plakpoep


miranda peters

Aanbevolen berichten

Ik zit even met een vraagje, ons konijntje van 5 maanden heeft best wel vaak vind ik plakpoep, als ik haar daarna dan alleen maar op hooi zet dan gaat het wel over hoor.Maar vind dat het zo vaak terug komt, ze had dit bijv met de kerst en nu vandaag weer,moet ik dan echt naar de DA? Ze maakt geen zieke indruk en eet gelukkig wel heel graag en veel hooi, of moet ik overstappen op ander voer???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgt gemengd voer van hope farms, weet dat alleen biks beter is maar toen ik het vroeg in de dierenwinkel zij zij als ze echt alles opeet dan maakt het niet uit, waarschijnlijk eet ze nu niet als ik alleen biks geef.

Ik gaf haar pas nog 2 keer per dag een bakje maar realiseerde me dat het ook daardoor kon komen dat ze teveel voer at, dus nu krijgt ze maar 1 keer per dag voer en heeft ze de hele dag vers hooi tot haar beschikking wat ze ook erg veel eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed lees, eet ze nu alleen voer en hooi. Zodra ze plakpoep heeft, geef je alleen hooi en gaat het over. Aan het hooi ligt het dus niet. Het zou aan het voer kunnen liggen. (Het kan ook toeval zijn.) Kan het zijn dat ze stiekem van de planten snoept ofzo? Dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn!

Als je wil overschakelen kan dat nog wel hoor. Als je langzaam overgaat naar ander voer hoeft dat geen probleem te zijn. Gewoon de nieuwe biks door het gemengde voer mengen. (Steeds meer biks en minder gemengd voer.)

Misschien dat ze in het begin wat minder brokjes eet, maar dan eet ze gewoon wat meer hooi. Ze krijgt nu toch ook af en toe alleen hooi? Ze zal zichzelf echt niet verhongeren. Als ze eenmaal gewend is aan het nieuwe voer, eet ze dat gewoon.

Als ze het blijft houden zou ik toch naar de DA gaan, ook al maakt ze geen zieke indruk. Nijnen kunnen zich heel lang goed voor blijven doen, ook als er wat aan de hand is. En plakpoep hoort gewoon niet. Blijf in ieder geval heel goed controleren dat ze voldoende eet en op gewicht blijft. Zodra je ziet dat ze niet of niet goed eet, of gewicht verliest moet je naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het toch heel goed aan het gemengde voer kan liggen.

Ook al eten ze alles op... gemengd voer bevat veel suikers en onnodige dingen.

Er zitten als het ware veel "snoepjes"door het voer heen.

Ik zou toch langzaam over gaan schakelen op alleen een biks korrel.

dit kan je doen door elke dag een beetje meer biks door het meng voer heen te mengen.

Je kunt dit over vijf dagen tot een week spreiden.

Hoe oud is je konijntje?

Twee keer per dag een vol bakje is namelijk best wel veel.

Vermeld de leeftijd van je konijn eens en het gewicht dat ze nu heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijn is nu 5 maanden ongeveer, eerst gaf ik haar soms wat wortels of witlof maar durf dt ook al niet meer omdat ze toen ook plakpoep kreeg, Denk dat ik van de week toch maar over ga switchen naar gewoon alleen biks hebben jullie ervaringen wat betreft merken, ik heb toen ik haar net had en ze echt aan de diaree was van de winkel toen een zakje meegekregen weet even het merk niet meer maar was iets van een blauw of paarsachtige zak met een konijn erop was vrij prijzig vond ik. Misschien hebben jullie nog ideeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .