Ga naar inhoud

Toch maar naar de DA


Sabbie

Aanbevolen berichten

Van de week toch maar naar de DA met Jossie en Freddie. Ik vind Jossie erg mager! Hoewel ze wel flink is aangekomen sinds oktober (toen kregen we haar). Ze valt ook niet af. Maar haar botten zijn duidelijk te voelen. (Veel meer dan bij Freddie). Ik weet dat je de ruggengraad wel moet kunnen voelen, maar er zit geen grammetje vet aan Jos! Daarbij is het een beetje een vreemd konijntje.. Ze is erg traag van reactie en loopt een beetje raar. (in plaats van hupsen, loopt ze) Daarbij staan haar oren een beetje scheef op haar hoofdje. (haar hoofdje staat wel recht) Bij de eerste controle bij de DA zagen ze dat ook al, maar ze was nog heel klein dus konden ze er weinig mee. Dus voor mijn eigen gemoedsrust toch maar even langs!

Ik neem Fred ook meteen mee, dan kunnen ze de nageltjes meteen ook knippen. Dit gaat nog een hele onderneming worden, want Fred staat bij de dierenarts bekent als 'suicidaal terrorkonijn' (een term waar ik niet zo blij mee ben) Hij reageert namelijk heel heftig als je hem wilt oppakken.

Dus ik ben benieuwd!! Vind het best spannend!

Mijn vriend komt woensdag thuis, dus dan maar even heen.

Wat vinden jullie trouwens wat ik met het vervoer moet doen? Ik heb 2 reistassen. Ze passen op zich wel samen in één, maar is wel beetje krap.

Moet ik ze toch samen in één doen of allebei in een aparte. Misschien dat ze een beetje steun aan elkaar kunnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag zeker panacur mee... aan de ene kant is het mogelijk dat ze wormen heeft en daarom zo mager blijft, aan de andere kant, dat hoofdje wat niet recht staat plus die rare manier van lopen kunnen mogelijk de eerste tekenen van EC zijn...moet niet, maar het kan. Mogelijk vindt de DA een andere oorzaak, maar zelfs dan zou ik panacur vragen, om zeker te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag zeker panacur mee... aan de ene kant is het mogelijk dat ze wormen heeft en daarom zo mager blijft, aan de andere kant, dat hoofdje wat niet recht staat plus die rare manier van lopen kunnen mogelijk de eerste tekenen van EC zijn...moet niet, maar het kan. Mogelijk vindt de DA een andere oorzaak, maar zelfs dan zou ik panacur vragen, om zeker te spelen.

Ja, dacht ik ook al aan, maar haar hoofdje staat dus wel recht. Alleen haar oren staan niet recht op haar hoofdje. (Dat heeft ze wel altijd al gehad, maar wie weet hoe lang ze al iets onder leden heeft)

Verder is ze wel (erg) levendig en eet en poept goed.

Ik zal zeker panacur vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat nog een hele onderneming worden, want Fred staat bij de dierenarts bekent als 'suicidaal terrorkonijn' (een term waar ik niet zo blij mee ben) Hij reageert namelijk heel heftig als je hem wilt oppakken.

Wie heeft deze term bedacht??? Als het de da is zou ik daar niet eens meer heen willen zeg....:grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft deze term bedacht??? Als het de da is zou ik daar niet eens meer heen willen zeg....:grrrrrr:

Ja, ik vond het ook belachelijk. De DA zei het als grapje, maar het schoot bij mij in het verkeerde keelgat! Ze wilde daarmee zeggen dat ze erg veel moeite moesten doen om hem (bij zijn castratie) onder narcose te brengen, omdat hij zich niet laat oppakken. Ze waren erg bang dat hij zijn ruggetje zou breken. Dat was haar manier om het te brengen. :mad:

Zoals ik al zei, ik was er ook niet blij mee. Maar heb wel het idee dat ze konijnkundig is en vertrouw mijn konijnen wel aan haar toe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het overigens verstandig om voor Freddie ook meteen Panacur mee te vragen? Heb gelezen dat dit niet schadelijk is voor konijnen en sowieso 1x per jaar gegeven kan worden? Want weet niet of wormen besmettelijk zijn, maar áls Jos het heeft is de kans waarschijnlijk groot dat Fred er ook last van heeft/krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer thuis!!

DA heeft Jossie uitgebreid onderzocht. (Tanden, temp, oren, buikje)

Er was niets met haar aan de hand. Ze vond haar wel wat mager. Dit, terwijl ze in 2 maanden wel 300 gram is aangekomen. (ze is nu 1300 gram)

DA ging ervan uit dat Jossie gewoon een klein, tenger konijntje is. Ze stelde zelf voor om toch te ontwormen, voor het geval dat.

Het nageltjes knippen van Freddie ging wonderbaarlijk goed! Hij deed het hartstikke goed. Zijn nageltjes zijn weer netjes kort en ze heeft hem ook meteen gewogen (voor de Panacur) Hij weegt 1700 gram.

Da stelde voor om Jossie op SS junior te zetten, daar zitten wat meer calorieen in. Ik twijfel nog, omdat ik bang ben dat Freddie hierdoor ook erg gaat groeien. (apart laten eten is ook zo'n gedoe.

Misschien dat ik haar wat vaker een worteltje geef ofzo... De Da zou nog even bellen over de SS junior. (de prijs en hoeveelheid)

Ik ben weer helemaal gerustgesteld!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er in SS junior meer calorieen zitten. Die zouden we dan gaan gebruiken om Jossie wat te laten groeien. Fred en Jos eten uit één bak...

Of moet ik ze dan apart laten eten? Gaat dat werken? Want had begrepen dat samen eten wel belangrijk is voor de band?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .