Ga naar inhoud

oedeem bij spider. Wie kent dit?


mama0004

Aanbevolen berichten

Ik koop het voer via de fokster. Het merk weet ik niet. Wel weet ik dat ik toen het voer van de fokster bijna op was en ik het ging mengen dat Spider niet wilde eten. Van het ongemengde wel.

Hij krijgt hooi van happy home. Zijn mooie lange goed gedroogde stukken.

Van het groenvoer wat ik gaf kreeg Spider diaree. Ik denk dat het haver was om zijn dieet wat te verruimen. Zo heb ik het wel begrepen van de DA.

Ik probeer zoveel mogelijk te weten te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze te weinig eten zullen ze geen binde darm keutels krijgen en dus zeker een gebrek aan goede stoffen binnen krijgen.Is er een reden dat de fokster het voer heeft veranderd?Is hij na dat nieuwe voer dus anders gaan eten?Haver kan wel pittig werken op de darmen.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, bedankt voor alle reacties. We zijn bij de dierenarts geweest en uit de urine bleek dat Spider heel erg veel eiwit in zijn urine had. En bloed. Zijn nieren functioneerden helemaal niet goed. Het zag er echt ernstig voor ons mannetje uit. De dierenarts wilde wel antibiotica geven met pijnstilling zodat Spider nog even bij ons kon zijn maar gezien zijn toestand wilde de arts hem liever houden en een zachte dood geven. Ik heb in tranen de kinderen ( 4 en 8 jaar) uitgelegd dat Spider heel ziekk was en dat de dokter voor hem zou zorgen omdat we dat thuis niet kunnen. Thuis heb ik uitgelegd dat Spider heel veel pijn zou krijgen en dan uiteindelijk dood zou gaan. Maar dat de dierenarts er ook voor kon kiezen om hem een prikje te geven zodat Spider vannacht in zijn slaap zou overlijden. De oudste die ook erg in tranen was vond dat prikje wel een goed plan.

De kinderen zitten nu lekker in bad en ik zit hier even flink te huilen. Ja ja ook moeders van bijna 40 huilen. gatsiedarrie, het was gewoon zo'n lief beestje. Hij kwam gelijk in de eerste dagen al bij ons op schoot en altijd snuffelen en likken.

Van de dierenarts heb ik het telefoonnummer gekregen van de fokvereniging bij ons in de buurt. Via deze mensen probeer ik een ander konijntje te kopen. En hoewel er ook voor getatoueerde diertjes geen garantie is kies ik nu wel bewust voor een getatoueerd dier. Ik hoop dat we toch nog redelijk snel een mannetje kunnen vinden.

Pfff wat een dag!

Oja de fokster was niet van voer veranderd maar ikzelf. Het overgangsvoer was bijna op en ik heb iets gekocht in de dierenspeciaalzaak. Hij at er niet van en om problemen te voorkomen haalde ik het voer bij de fokster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach gos, het arme beestje. Arme kindjes en arme mama. Het is naar om een diertje te verliezen, zeker als het nog zo jong is. Sterkte.

En ik vind het normaal hoor, dat moeders van 40 ook huilen om een beestje. Toen ik klein was rekende ik altijd uit hoe oud ik ongeveer zou zijn als de katten en hond dood zouden gaan en ik kwam op minimaal 15 jaar. En toen had ik nog de illusie dat als je 15 bent dat je groot bent en niet meer gaat huilen om een huisdier. Zat ik even fout! Ben nu bijna 32, en over 8 jaar zal ik nog steeds huilen om het verlies van een dierbaar huisdier :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vrezelijk!! En sterkte met het groote verlies met het hele gezin.

Wat het nier falen betreft het komt heel zelden voor en jullie treffen het net niet.

Wat het voer betreft als je maar een konijn hebt zou ik gewoon voor selective gaan.

En dan ben je zeker van goede stoffen naast het hooi.

Ik ben zelf ook nhd fokker heb dit nog nooit gehad gehoord of dit bij mijn geboren konijnen wel eens is gebeurt.Staar je niet blind op een tatoe .Ik denk dat een elk konijn dit kan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk kan elk dier dit overkomen. Ook de beide ouders van Spider waren getatoeerd heb ik net van de fokster gehoord. Het is gewoon domme pech! Wel belt de fokster de ander konijntjes uit het nestje nog even op om te kijken of daar ook problemen zijn.

Net heb ik het hokje even helemaal schoongemaakt en ontsmet. Zijn speeltjes weggegooit en hier de gebeurtenissen van vandaag nog weer doorgelezen.

Mijn oudste zoon kon een beetje moeilijk in slaap komen. samen hebben we nog even alle mooie momentjes met Spider verteld. Mijn oudste is niet zo'n held met dieren. Maar Spider durfde hij wel op schoot te hebben. En toen spider vorige week in de overloop liep (enige ruimte met echt geen snoeren en kabels.... ) glipte Spider even in de kamer van Max. Ik heb hem toen zelf weer op de overloop gezet mama! Een hele mijlpaal voor hem. Super toch dat onze kleine Spider in zijn korte leventje al zoveel had bereikt!

Ook ben ik nog door de dierenarts gebeld. Heel fijn vond ik dat. Hij had wel het vermoeden vanmorgen al dat het iets met de nieren was. Daarom ook een plasje. Op het stripje waar je de urine op kunt testen was bijna alles te verkeerd. Sommige dingen net op het randje andere zoals de eiwit gewoon erger dan erg.

Bedankt allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met jullie verlies...

Dit is gewoon pech hoor...maar ik begrijp je reactie mbt tatoeage ook helemaal... wij zij zelf onverwacht een konijn aan hartfalen verloren en ik had toen net dezelfde reactie als jij...

Ik moet mezelf echt overwinnen om hier nog iets te schrijven...je tranen zijn alleen maar menselijk... bij is het inmiddels zo ver dat ik het topic hier op de regenboogbrug niet meer lees... te pijnlijk soms omdat het zo'n vertrouwde verhalen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie mooie en lieve woorden. Ik ben er blij en ontroerd van.

Vanmorgen toen de kids beneden kwamen en het hokje weg was, waren we met z'n drieen weer in tranen. De oudste zei, waarom gaat nu iedereen dood! (opa is in september overleden) pfff dat breekt me en hoewel het absoluut de bedoeling was om weer een konijntje te zoeken heb ik er een beetje meer vaart achter gezet. Via MP ben ik bij een fokker in tynaarlo gekomen en heb een ram van ongeveer 3 maanden gekocht. Midden bruin marter? Mooi beestje, niet getatoeeerd maar wel van een fokker die naar shows gaat. Hij had heel veel mooie dieren. Ons konijntje (die we Lef hebben genoemt) is te licht van kleur voor de show ofzo. Nou ja dat maakt mij niet uit.

En nu ik een gezond dier in handen heb gehad is me des te meer duidelijk hoe ziek Spider eigenlijk was.

Ik hoop echt dat we lang en heel veel plezier met Lef gaan hebben. Maar vooral ook dat hij zich thuis bij ons gaat voelen.

Veel liefs Arina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .