Ga naar inhoud

Poep van mijn nijntjes..diareee?


Maaiik87

Aanbevolen berichten

Sinds dat ik mijn nijntjes heb (ruim 2 weken) ben ik langzaam begonnen met groenvoer te geven. Ik geef ze iedere dag een schaaltje met witlof, andijvie, appel, wortel en gedroogd brood. Daarnaast hebben ze altijd hooi tot hun beschikking en geef ik ze 85 gram SS per dag. (Met zijn tweeen, in totaal wegen ze ong 3,5 kg)

Nu zit ik het poep van mijn nijntjes te bekijken en is het een beetje plakkerig/nattig. Een paar keuteltjes zijn wat zacht, maar de rest is gewoon hard. Kan dit diarree zijn? Bij het kontje van het rammetje zat een heel klein beetje aan. Meer een restje, het was wel wat vochtig. (zie kleine vlekje llinks op de foto)

De keutels zijn wel klein, maar dat zijn ze meestal. Hijs ook niet al te groot. (zie andere foto)

Foto-SNKCQMDU.jpg

Foto-KMBUKX7T.jpg

Kan het zijn dat keutels van konijnen soms gewoon wat nat zijn, niet echt zacht maar wat nattig? (bijv. als ze vrij vers zijn) of is dit toch wel diarree? Heb het al opgezocht maar kan het niet vinden, sorry.

ps. hier zitten ze samen onder de bank :)Foto-C7MG6XGL.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor het reageren. Bij Peper is het niet zo dat er keutels aan vast geplakt zaten, alleen een klein restje lijkt meer alsof zijn kontje niet is afgeveegd snap je wat ik bedoel? Verder is alles schoon. Hij is ook gewoon vrolijk, huppelt rond en de rest van zijn keutels zijn droog. Van de wortelen en appels wil ik sowiezo af aangezien ik lees dat deze teveel suikers bevatten. Ik ben misschien een beetje overbezorgd, maar geef heel veel om ze. Ik heb ze twee weken geleden uit de opvang gehaald dus weet ook niet de leeftijd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK vind dit er niet uitzien als diarree.

Bij diarree is het echt een week hoopje ontlasting, dan is de vaste vorm van een keutel ver te zoeken.

Dat er een keuteltje bij het rammetje is blijven plakken kan ook komen doordat het gewoon weg in zijn vachje is blijven plakken.

Bij echte plakpoep heb je echt klodders n de vacht hangen.

Appel en wortel zijn idd dingen die je beter niet elke dag geeft. Het zijn onwijze dikmakers, maar teveel suikers kunnen ook voor weke ontlasting zorgen.

Beter geef je 1 keer in de week een stukje appel en bijvoorbeeld om de dag een stukje wortel. Als je het toch dagelijks wilt geven zou ik het beperken tot een plakje per konijn per dag.

Brood

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die keutels zien er echt niet heel erg veronstrusten uit hoor.Mogelijk hebben ze een dagje wat minder hooi gegeten en zijn de keutels daardoor ietwat natter.

Als je dit probleem geregeld terug ziet komen kun je eens verder gaan kijken hoe dit komt.

Maar vooralsnog is dit geen reden tot paniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .