Ga naar inhoud

aan draden kauwen


Warda

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik loop hier al een tijdje rond, alleen dan undercover :he: veel gelezen, maar nu zit ik met iets

Ik heb 3 weken geleden een konijntje gehad, 7 weken oud, heel schatig, de moeder van die arme ziel was dood :frown: hij (of zij, ik moet nog langs de dierenarts) wil nog niet helemaal tam worden, maar ik heb geduld. ik heb ALLE draden in huis weggewerkt, het huis (lees: mijn studentenkamer) is helemaal veilig.

Alleen zat ik vandaag me telefoon op te laden, ik had niet in de gaten dat mijn konijn bij de draad kon, hij heeft aardig wat gekauwd aan dat draad (op 1 of andere manier kan ik er nog wel me telefoon mee opladen, al weet ik niet of dat wel zo veilig is) maar sindsdien gedraagd hij zich anders, hij is heel rustig, en eet niet uit me hand, wat hij al vanaf de eerste dag heeft gedaan. ik maak me echt zorgen, hij zit daar maar stil in een hoekje, nou is t zaterdag avond, morgen zondag, geen dierenarts dus. ik heb hooithee (heet dat zo) voor hem gemaakt, maar tot nu toe heeft hij er niets van gedronken

en volgens mij staan de haartjes bij zijn kopje, tussen zijn oren een beetje overreind, ik kan het me ook allemaal verbeelden maar ik maak me echt zorgen :frown:

ik kan geen brandplekken ontdeken, maar ik heb dus hier gelezen dat die dan in zijn mond zouden moeten zitten als ze er zijn, ik durf zijn mond niet open te doen, bang om hem pijn te doen omdat ik niet weet hie je dat moet doen

what to do? :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je er niet bij geweest toen hij de kabel doorbeet? Want dan zou je moeten merken dat hij/zij een schok heeft gehad.. Je zou denken dat een brandwondje in zijn/haar gezichtje te zien zou zijn?

Ik weet het ook niet eigenlijk, misschien iemand anders?

ik was bezig met de afwas, en hij zat in zijn favo hoekje, naast mijn bureau, dus nee ik heb het niet gemerkt

ik ben even gaan kijken, en hij is ontzettend schrikachtig, volgens mij zie ik een rood randje bij zijn neusje en mond, maar nogmaal, ik kan het me verbeelden, zucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuf heeft mijn lader ook al te pakken gehad, deze zat toen alleen niet in het stopcontact en/of telefoon. Uit jou verhaal begrijp ik dat dit bij jou wel het geval was?

Als de draden aan de binnenkant van de draad "door" zijn heeft hij zéér waarschijnlijk een schok gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuf heeft mijn lader ook al te pakken gehad, deze zat toen alleen niet in het stopcontact en/of telefoon. Uit jou verhaal begrijp ik dat dit bij jou wel het geval was?

Als de draden aan de binnenkant van de draad "door" zijn heeft hij zéér waarschijnlijk een schok gehad.

ja, normaal zitten ze veilig in een lade, alleen me bureau zat overvol dus ik zat me telefoon een beetje op een onhandige hoekje op te laden waardoor de draad naar beneden is gaan hangen, ik voel me er heel slecht over :$

het plastic eromheen is ervanaf, ik kan het koper zien, alleen is het op meerde plaatsen opengebeten, je zou toch denken dat als die een schok heeft gehad hij niet blijft knagen

is er iets dat ik voor em kan doen, tot ik maandag de dierenarts bel? weet iemand iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet die draar maar...dat is niet de reden waarom hij nu stil zit... Zo'n telefoonoplader, daar zit te weinig voltage op en geeft niet dit soort van effekt...

Wat wel een mogelijkheid is...heeft hij stukjes van de kabel opgegeten? Dat zou iets minder zijn, dus laten we daar even neit van uitgaan...

Leg hem eens zoals een baby op zijn rug in je armen en maseer langzaam van de onderkant van de ribben naar de anus...wat voel je dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet die draar maar...dat is niet de reden waarom hij nu stil zit... Zo'n telefoonoplader, daar zit te weinig voltage op en geeft niet dit soort van effekt...

Wat wel een mogelijkheid is...heeft hij stukjes van de kabel opgegeten? Dat zou iets minder zijn, dus laten we daar even neit van uitgaan...

Leg hem eens zoals een baby op zijn rug in je armen en maseer langzaam van de onderkant van de ribben naar de anus...wat voel je dan?

oh ik ben blij dat je dat zegt, ik ben al sinds gister doodsongerust

dat lijkt me sterk, de draad is heel, ik kan me telefoon er nog mee opladen, de lader is alleen open, maar er mist geen stukje

hij zit zich nu gewoon te wassen, en gedraagd zich bijna normaal, eet en drinkt weer, alleen nog steeds schrikachtig, ik ga voor de zekerheid kijken wat ik voel, als die klaar is met zich wassen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan me bericht niet wijzigen zie ik, dan maar nog een bericht

Ik heb het geprobeerd, maar god hij wilt niet, hij werkt niet mee, hij sparteld en hout zijn rigje bol, ik heb me druk bezig gehouden met het kijken of hij wel goed ett/drinkt, maar ben het keutelen helemaal vergeten, misschien is het een idee om op zijn keutels te letten ipv van het maseren, want dat gaat niet lukken...het schrikgedrag is ook al wat minder nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo warda, ik kan je geen tip geven over wat het kan zijn, alleen mijn ervaring vertellen dat mijn konijn wel al een keer een schok heeft gehad. de stop was zelfs doorgeslagen. (kabel van de radioversterker) ze had rond haar mondje wat "versnirkte" haren zitten en is toen ook even heel rustig geweest, (kan niet meer herinneren hoelang want het is al 5 jaar geleden). Ik denk als het al een schok geweest is bij jou, dat ze er heeeeel erg van geschrokken is, ookal was het maar een hele kleine schok. Mijn konijn heeft trouwens gewoon geleefd tot ze van ouderdom gestorven is en heeft er nooit iets aan overgehouden. Maar ik zou haar wel goed in de gaten blijven houden, vooral of ze nog makkelijk eet en drinkt. en blijven proberen weer het vertrouwen te winnen. en bij twijfel inderdaad naar de DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat herken ik ook echt héél erg, alleen dan niet met mijn konijn maar met één van onze katten. Als hij eenmaal weet dat hij naar de da moet dan zet hij het op een lopen. En als we hem dan eenmaal te pakken hebben spreid hij zn poten zodat hij de reismand niet in kan, en nog meer van dat soort trucjes.

Beesten, af en toe :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .