Ga naar inhoud

Toch een beetje bezorgd na castratie..


Rosalinde

Aanbevolen berichten

We hebben net onze lieve Tom opgehaald en ik ben er toch een beetje van geschrokken. Volgens de assistente was alles perfect gegaan, had hij zelfs al brokjes gegeten, maar ik maak me toch een beetje zorgen.

Hij heeft gelukkig al wel een beetje gegeten (beetje peterselie) en goed gedronken, maar hij zit heel erg in elkaar gedoken en als ik hem een aai geef gaat hij tandenknarsen. Ook zit hij steeds aan zijn wondje te likken. Toen ik zijn reismandje opruimde zag ik dat er bloedvlekken op de handdoek zaten.

Is dit normaal, dat het nu nog een beetje kan bloeden? kan het kwaad dat hij zijn wondje aan het likken is?

aangepast door Rosalinde
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden voor de zekerheid nog even de dierenarts gebeld en hij had inderdaad pijnstilling gekregen. Hij had gisteren bij ons thuis een klein beetje peterselie geknabbeld, maar wilde verder niet eten.

Vanmorgen gaat het al een stuk beter, hij is een beetje aan het rondhupsen in zijn kooi en lekker hooi aan het eten..en zijn kooi ligt lekker vol met mooie grote keutels :yes:.

Wel is hij nog veel aan zijn wondje aan het likken..kan dit kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wondje even goed nagekeken en het ziet er goed uit, gelukkig. Hij zit er ook niet meer aan. Ook is hij lekker aan het eten! Zijn biks laat hij nog staan, maar hooi en groenvoer gaat er lekker in. Hij is zelfs lekker door de kamer aan het rennen!

Ik denk dat ik me nu geen zorgen meer hoef te maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rosalinde,

zou je op dit topic een beetje kunnen bijhouden hoe het met tom (Joekel's lookalike) gaat? Wij laten Joekel binnenkort ook helpen, maar gaan met kerst een weekend weg (met oppas voor Joekel). Nou vroeg ik me af hoe snel hij weer opknapt, omdat ik hem anders liever na de kerst laat helpen, en niet bijv. een week ervoor.

Ik hoop dat je dit niet erg vind?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .