Ga naar inhoud

Ik weet het even niet meer


milo

Aanbevolen berichten

Ik dacht gisteren dat Teun weer opknapte. Maar nu is hij toch weer heel stil. Zit bol en zijn haren staan overeind. Hij eet wel hooi, maar zijn biks raakt hij niet aan. Terwijl hij 's ochtends altijd zijn bakje leeg had en meteen erop aanviel als ik hem gaf. Er lagen gewone keutels, kleine keutels en blindedarmkeutels in het hok. Ook heeft hij heel weinig gedronken. Ik had gisteren de dierenarts gebeld, ze zeiden dat zolang hij eet, ze ook niet veel voor hem kunnen doen. Als hij stopt met eten moet ik dwangvoer gaan halen, of een potje olvarit wortel. Sinds Pien er is doet hij zo, terwijl ik niets merk aan Pien dat zij misschien ook ziek is. Ze zitten apart. Ik weet het echt niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pien staat in een andere kamer. Ik weet niet of ze elkaar nog kunnen ruiken, de kamer waar Pien staat is dicht. Dus in ieder geval zien ze elkaar niet. Ik heb niet nog meer kamers ter beschikking om ze nog verder uit elkaar te halen. Teun krijgt kruidenhooi pepermunt en met paardenbloem, hij eet wel maar niet veel. Groenvoer gaf ik hem nog niet omdat hij nog zo jong is en toen ik het probeerde kreeg hij diarree, dus daar wacht ik liever nog even mee.

aangepast door milo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe zijn buik eerder aanvoelde, maar heb net gevoeld en zijn buik is soepel, niet opgetrokken en niet slap. Eerder stevig maar niet hard. Kan er makkelijk aanzitten, hij heeft er geen pijn aan. Wat me ook verontrust is dat als Teun stil zit hij lichtjes heen en weer schudt als hij ademt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk ook niet echt wat er dan zou kunnen zijn.

Als je het niet vertrouwd kan je hem natuurlijk altijd toch even na laten kijken (tandjes, kiezen, buik enz) en anders hou hem iig goed in de gaten.

Hij maakt geen geluid met ademen toch?

Dat heen en weer bewegen doen ze hier ook wel eens als ze een beetje zitten te doezelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij maakt geen geluid met ademen gelukkig. Ik heb hem net een spuitje met water gegeven, hij heeft heel weinig gedronken vandaag. Gelukkig ging dit heel makkelijk. Heb ook voor de zekerheid zijn buik gemasseerd. Vond hij ook prima. Hij blijft gelukkig wel mondjesmaat de hele dag door hooi eten. Hij keutelt heel weinig..dat verontrust me heel erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je Milo, bij twijfel doen wat je gevoel zegt..

Je kan nooit een keer te veel bij de dierenarts aankloppen, wel een keer te weinig.

Voor ons is het moeilijk om een beeld te krijgen wat Teun eventueel kan mankeren..

Hij kan een offday hebben, gestresst zijn door de komst van Pien...maar net zo goed is het wel iets lichamelijks..Haken op de kiezen bijv.

Bij gas waren mijn konijnen rustig, gingen steeds verliggen(daarin waren ze wel onrustig), met de rug naar ons toe zitten, oogjes half open...

Je zou hem eens kunnen temperaturen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanachter internet is het heel moeilijk zeggen wat het zou kunnen zijn.

Wij kunnen Teun immers niet zien.

Bij ziekte, niet lekker zijn of vreemd gedrag redeneer ik altijd dat je beter een keer voor niks naar de dierenarts kunt gaan dan een keer te weinig.

Zoals ZaZa al schrijft moet je, je gevoel volgen.....

Teun na laten kijlken kan in ieder geval geen kwaad.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teun heeft last van gas.....Ik heb al een aantal keren zijn buik gemasseerd en voel het gas tussen m'n vingers doorglippen. Ook is het dan duidelijk te horen. Heb hem weer neergezet en hij begon te keutelen en meteen als een bezetene hooi te eten. (hooi eten is hij altijd blijven doen). Hij liep weer vrolijk rond te rennen en opeens gooide hij zich op zijn zij. Weer gemasseerd en weer ging het beter. Hij ging zich wassen en nu zit hij weer te eten. Ik zie geen mogelijkheid om nu naar een dierenarts te gaan, ik ben alleen en mag niet lopen ivm een peesblessure. Zijn er nog andere dingen die ik op dit moment voor hem kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gas eten konijnen helemaal niet ook geen hooi en ziten alleen stil in een hoekje knasen tanden er vaak bij....

stel het is dat moet je hem laten lopen zo veel mogelijk zodat ie zijn gas kwijt kan.

Niet dwang voeren.medicijn [aeropax is reeds achter haald werkt niet goed beter niet gebruiken]

Hij keuteld en eet wel hooi is goed daar kan een konijn nog lang op teren....

Drinkt ie ook nog?

Reeds eerder aangegeven laat iemand morgen bij de weekend arts pijn stilling halen en kijk of ie dan wel weer wil eten.

carprofen drops pijn stilling 0.5 per kilo

cisaral drops voor de darmen 0.5 per kilo indien ie niet meer keuteld...

laten lopen[beweging] is de beste optie als je niet weet wat het is.En maseren.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij keutelt. Morgen ga ik vragen of mijn man bij de apotheek Aeropax wil gaan halen. Dit wil ik zowiezo in huis hebben. Ga nu meteen verder lezen wat er allemaal in een konijnen ehbo-koffertje moet zitten. Verder hou ik Teun goed in de gaten. Die massages doen hem echt goed. O, geen aeropax dus....

aangepast door milo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk gaat het vandaag al wat beter met Teun. Aan alle goede raad en jouw inzet zal het niet liggen. Ik heb Equate in huis voor eventuele problemen met gas maar ik weet niet of dat hetzelfde werkt als Aeropax en dus niet goed is zoals Cindy beschrijft. Succes vandaag en hopelijk kan je aan pijnstillers komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je belletjes hoort of voelt, wilt dat niet meteen zeggen dat het gas is geloof ik...het kan dan ook lucht zijn, wat (ik paraphrase de DA) een voorloper is van gas en dus een minder erg iets. Dat had mijn konijn eerst ook maar de DA zei toen nadrukkelijk dat het geen gas was, ook al dacht ik van wel. Ik gelooooooooof dat je in dergelijk geval nog wel wat mag dwangvoeren maar ik zou idd ook cisaral geven en vooral geen aeropax. Wat ik wel eens tussendoor geef is laxatract om mogelijke ophopingen (bijv van haren) te vermijden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenarts gebeld, om half 12 kan ik terecht. Duimen jullie? Teun eet nog steeds een klein beetje hooi, maar zijn oren zijn koud en hij zit als een bolletje en ademt zwaar. Een paar miniscuul kleine keuteltjes liggen er, lijken wel bdkeuteltjes. Mijn man rijdt, maar ik ga wel mee, dan maar even strompelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug van de dierenarts. Teun is er slecht aan toe. Hij heeft een kans van 1 op 3 dat hij het overleefd. Hij heeft last van gas, gelukkig niet in zijn maag. Ik heb een hele batterij aan medicatie meegekregen; Baytril , Cisaral en Pimperan. En dwangvoeding voor als hij helemaal niet meer eet. Zijn temperatuur was 38 graden. Hij heeft een injectie gehad en moest meteen beginnen met de medicatie. Dit moet hij 3x daags hebben, behalve de Baytril, dat moet 1x daags. Gelukkig ging het ingeven van de med. makkelijk. Ik zorg dat hij het lekker warm heeft, en meer kan ik op dit moment niet doen. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .