Ga naar inhoud

franse hangoor niest


Shan

Aanbevolen berichten

heyhey

we hebben sindskort een fransje ze komt van buiten.

en nu ze binnen zit niest ze best veel is zei ziek ?? of komt het door de nieuwe stofjes? die binne zijn

voor de rest doet ze nou niet echt ziek. gewoon vrolijk enzo nou hoop een antwoordt te krijgen

groetjes shanui

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn konijn niest ook wel is, maar dat doet hij altijd als hij drinkt dat doet hij uit een bakje en dan komt het water tegen zijn neusje. Geef is wat meer informatie, wanneer niest ze ? zat ze eerst buiten? is het stoffig? heeft ze ook snot aan haar neusje? of komt er snot uit wanneer zij niest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee er komt geen snot uit haar neusje

ze niest zover k weet op normaale tijden zit ze op de bank niest ze of op de grond ook enzovoort overal doet ze het wel niet op een bepaalde plek snap je , ze zat idd eerst buiten staat ook in me uitleg:p toen is ze naar binnen gegaan en begon ze te niesen volgens iedereen is het door de nieuwe stoffjes die er zijn maar ik wil het liever zeker weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook snot zijn:

Symptonen:

-Heldere of pussige uitscheiding uit de neus.

-Niezen

-Vlekkerige of plakkende haren aan de binnenkant van de voorpoten (van het ''afvegen'' van de neus.)

Oorzaken:

Te hoge omgevingstemperatuur.

Extreme stress ( omgevingsverandering, of ziekte) en weerstand vermindering.

Luchtvervuiling (Parfum, haarspray, verf, koolluchtjes, stof, eigen urinegeur.

Infecties/absessen in de sinus of bovenste luchtwegen.

Vreemde voorwerpen in de sinus.

Diagnose stellen door:

ziektegeschiedenis

inspectie van de leefomgeving

rontgenfoto van de kop en de borst

kweek hoog uit de sinussen (onder narcose)

Behandeling:

Verwijdering van alles wat irritaties bij het inademen kan veroorzaken.

Behandeling van gebitsprobleem

Verwijdering van vreemde voorwerpen; medicinale behandeling van infecties of gronische ontstekingen.

weerstand verhogen met homeopathische middelen

Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat het snot is maar lees het iniedergeval even door. Het kan inderdaad ook stof zijn. of verkouden ( is ernstiger dan een verkoudheid bij een mens) Ik zou het goed in de gaten houden en als je de symptonen van de ziekte snot herkent zeker even naar de dierenarts gaan.

Veel succes ermee.

Groetjes Juliia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze zoveel niets én een natte neus heeft moet je zeker niet lang twijfelen en morgen een afspraak bij de dierenarts maken!

Dit kan beginnend snot zijn. Als je er bij snot vroeg bij bent is het goed te behandelen. Doe je er niks aan zal de snot chronisch worden en ben je

veel verder van huis.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .