Ga naar inhoud

konijn heeft diaree.


raylaatje

Aanbevolen berichten

Hoi.

mijn konijn heeft sinds vanochtend diaree.

ik ga hem vanochtend voer(altijd hebben ze hooi, 2 x per dag een klein handje voer*ze is gekoppelt*), ze keek er niet eens naar om(terwijl zij altijd juist digene is wie alles voor de neus van de ander opeet), en was behoorlijk rustig.

ik haalde haar eruit, en ze had dus haar hele kontje onder de diaree.

ik heb het schoongemaakt, en extra veel hooi erbij gegeven.

wat kan ik nog meer doen?

gr. iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze is voor de zomer al gekoppelt dus daar zal het niet van komen denk ik.

ze is ongeveer 4 jaar nu.

ik weet niet presies of ze wel iets heeft gegeten, maar brokjes zowieso niet, hooi miss wel maar dat kan ik niet zien.

Ik heb haar hok opengezet(zodat ze in de tuin/ren kan lopen), en dat wil/rent ze wel.

Ik las ook iets over hooithee ofzoiets?

hoe maak je dat, en maakt het uit als het andere konijn er van drinkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi thee ,maak je door water te koken ,hoi erin laten trekken ,en dan het sap aan in de fles te doen ,(afgekoeld natuurlijk wel)

meschien heeft ze problemen met haar tanden ,of heb je haar ander groen voer gegeven ,

anders zou ik ff langs de diere arts gaan ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik beter eerst kijken of het met dat hooithee lukt, of beter meteen naar de da?

ze krijgt altijd sochtends: hooi, handje biks samen, smiddags: hooi, groenvoer(altijd verschillend, maar meestal wel iets wat ze gewend zijn, toevallig gister iets wat ze eergister, en best wel vaak hebben, dus zou het raar vinden als ze daar nu ineens diaree van krijgt) savonds: handje biks samen en hooi.

mijn ouders zijn nu niet thuis(en er is trouwens ook geen geld in huis) en hun komen pas om 4 uur thuis, dus ik maak nu even hooi thee, en bel de da(dat we straksjes komen).

is het wel /niet erg als het andere konijn ook hooi thee drinkt?(lijkt me van niet, maarja...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .