Ga naar inhoud

Help! Specerijtje in de vijver gevallen!


Petradhd

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem, groot probleem. Ik wilde een half uurtje geleden de konijnen eten geven, en toen zag ik alleen nummer 3. De rest was pleite. Ik zag al vrij snel waar ze ontsnapt waren, er was een stuk gaas losgetrokken (zat vast met stevige krammen) en de andere 4 waren ervandoor. Een van de andere specerijtjes zat aan de andere kant van het hek, en kwam gelukkig snel op de groente af. Ik ben toen verder gaan zoeken in de tuin, en zag tot mijn grote schrik een specerijtje in de vijver liggen. Ik dacht gelijk dat ze dood was, maar ze ademde nog. Probeerde uit alle macht haar koppie boven water te houden maar was te uitgeput om nog te proberen eruit te klimmen. Ik heb haar gepakt en meteen mee naar binnen genomen. Afgedroogd, en toen in een droge handdoek tegen me aangehouden en dan nog een dekbed eroverheen. Langzaam begon ze weer tot leven te komen. Ze ligt nu in het dekbed gestopt met een verwarmd kussen op de bank. Maar omdat ik gelijk met haar naar binnen ben gerend zijn de andere twee specerijtjes er vandoor gegaan omdat ze nog niet in het hok zaten. Kerrie heb ik al even gezien (die kwam toch even kijken bij het hok) maar Zout heb ik nog niet gezien. Ik ben zo bang dat hij op de bodem van de vijver ligt :(

Wat kan ik nu het beste met het onderkoelde specerijtje doen? Eigenlijk wil ik met haar naar de DA maar ik durf niet weg voordat ik de andere vier weer in hun hok heb zitten. Iedere tien minuten ga ik de tuin in om te kijken of er nog een in de vijver ligt. Ik ga sowieso voor hulp bellen, in mijn eentje krijg ik ze nooit allemaal te pakken. Maar kan een DA meer doen dan wat ik zelf kan doen? Ik hou haar vannacht het liefst lekker bij me in de slaapkamer, ik zie de DA niet zo heel vaak gaan controleren midden in de nacht om te zien of alles goed gaat.

Oh, ik ben geschrokken :( Zoals ze in de vijver dreef, ik dacht echt dat ze verdronken was :( En waar is Zout? :(

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Warm houden is alles wat je kan doen volgens mij, plus hydrateren natuurlijk, laat haar drinken en als ze niet eet,meteen daarop reageren met darmstumelerende middelen, je weet dit zelf ook, maar ik ken mezelf als het om mijn eigen dieren gaat... ze kan door de stress gas krijgen en daar moet je nu naast de onderkoeling op reageren...

Ik duim dat de rest snel binnen zit!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOoh wat erg Petra.. Wat zal jij geschrokken zijn zeg! Ik hoop dat Zout ook geschrokken is en dadelijk vanachter een struik ofzo te voor schijn komt!!

Gelukkig eet het onderkoelde specerijtje alweer (ook al is het maar een beetje), dit is toch heel erg goed nieuws.

IK duim voor je dat het met haar goed komt en dat je zout snel vindt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Petra.... wat een bericht! Ik schrik me lam!

Buiten haar warm houden kun je nú niet veel doen.

Als je echt twijfelt over haar temp zou je die eens kunnen opnemen....

Mocht dit echt veel en veel te laag zijn zou je de dierenarts kunnen bellen en overllegen voor een verwarmd infuus... (drit gebruiken ze bij onderkoelde mensen dus neem aan dat dat bij dieren ook moet kunnen...)

Maar ik zou haar eerst zelf proberen op te warmen..... och charme...

Zoals al eerder aangegeven zou ik morgen wel prventief een kuurtje halen en druppel voor in de oortjes.

Succes met het vangen van de rest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe... goed dat Zout terrecht is...

De oren nakijken op water is idd ook nog zeer belangrijk. Mbt de antibiotica zou ik de DA laten beslissen, ze zijn nog jong hé... niet iedere DA geeft dan zomaar preventief antibiotica.

Natuurlijk kunnen nu kruiden om de weerstand op te krikken alleen maar helpen, enchinea hab je zeker zelf al aan gedacht en eventueel thijm of rozemarijn kunnen helpen op niveau luchtwegen.

Moest je prozyme of probiotica in huis hebben, zou ik nu ook gewoon geven, kan helpen darmflora te herstellen als die door de stress verstoord is.

Als je nog onzeker bent nu en je wil meer of zekere info ,laat maar weten dan stuur ik je door naar Esther.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader is gelijk gekomen om te helpen, en alle konijnen zijn terecht en in het hok gevangen :party: Het zwemmende specerijtje kruipt zojuist uit het dekbed om mijn vader eens aan een grondig onderzoek te onderwerpen. Ze is al goed opgewarmd, wast zichzelf en heeft lekker wat SS en witlof gegeten. Ik ga zo een binnenhok klaarmaken voor haar, ze is nat dus ze mag niet naar buiten.

Pfff... ik had niet zo'n zin om House af te kijken en besloot de beesten eten te gaan geven om vroeg naar bed te gaan. Als ik House wel tot het einde had gekeken weet ik zeker dat mijn specerijtje verdronken was, of door onderkoeling overleden... Ben ik even blij dat House best wel saai kan zijn :mdr: Ze was echt al best ver heen, helemaal verstijfd van de kou. Maar gelukkig heeft ze het overleefd, morgen mag de dierenarts even naar haar kijken en luisteren. Nu zelf maar even opwarmen aan een bakkie thee, ik was natuurlijk ook helemaal zeiknat en dan nog in de kou lopen zoeken. Maar goed, ik ging natuurlijk niet eerst dat konijn uitwringen of uit laten druipen voor ik haar tegen me aanhield.

Eind goed, al goed :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet jij geschrokken zijn zeg. Ik lees dit nu pas en zat al helemaal in de spanning. Ben blij dat het goed afgelopen is en dat alle konijnen weer terug zijn. Die kleine komt er wel bovenop, hoop dat ze niks mankeert. Je hebt goed gehandeld hoor ;)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .