Ga naar inhoud

Konijn keutelt opeens heel weinig.


Rhiannon

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vanacht heeft mijn konijn Spot heel erg weinig gekeutelt. Hij eet wel goed en de keutels zijn niet klein. Het is ook geen gas want hij heeft geen pijn, zoals ik al zei eet hij wel goed. Ik moet vandaag om half 5 sowieso al naar de dierenarts met hem omdat hij al een poos snot heeft wat niet over gaat. Hij zit nou in de ren en gedraagt zich wel normaal, springen enzo...

Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keutels waren van 1 nacht ongeveer 25? zoiets... Maar ik had hem voor de zekerheid maar wat prozyme gegeven en toen kwam het weer een beetje op gang. Helaas gaat het niet goed met Spot, hij heeft zijn neusje al kapot gevreven en alles is nog helemaal dicht van de snot. Waarschijnlijk blijft het gronisch, hij was ook al afgevallen. Ik wou eigenlijk zulke injecties omdat ik hier had gelezen dat dat goed helpt tegen snot. Maar omdat de spijsvertering dan wat aangestast word wou ze dat niet doen omdat hij al zo slecht keutelt. Nou heb ik weer nieuwe antibiotica gekregen en als dat niet helpt beginnen we met de injecties.

Ik had het konijntje uit een opvang maar waarschijnlijk was hij daar ook alwel ziek. Hij is hier ongeveer wel meer als een kilo aangekomen. Maar de dierenarts zei dat hij nou een heel goed tehuis had en dat was ook heel belangrijk...

Kan ik zelf misschien nog wat doen voor de snot? Dat hij er misschien niet zoveel last van heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijntje echt last heeft van een verstopte neus zeg maar dan kan je 1 hooguit 2x per dag zijn neusje druppelen met een zoutoplossing (heb ik zelf bij de da gekregen). Helpt hier wel goed moet ik zeggen.

Kopje (neusje) omhoog houden en met een pipetje 1 druppeltje in elk neusgat druppelen.

Succes met je nijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .