Ga naar inhoud

Te dik?


Rhiannon

Aanbevolen berichten

Wanneer weet je of een konijn te dik is? Mijn konijn Dikkie is een beetje mollig vind ik, dikke wam. Ze eet niet echt veel biks maar wel veel hooi. Kan een konijn daar te dik van worden? Of kan het gewoon in de genen van een konijn zitten dat ze beetje mollig is? Verder eet ze haar blinde darm keutels wel allemaal op.

Ze eet ongeveer 50 gram biks op een dag van kasper faunafood.

's ochtens gaat ze in de ren en is ze heel actief, dus conditie heeft ze zat.

In de ren heeft ze water en hooi tot haar beschikking, geen biks. Verder krijgt ze haar portie groenvoer. Ze weegt nou ongeveer 3,5 kilo misschien 4 kilo zoiets. Het is een rasloos konijn. Het is denk ik een middenras konijn, kwa grootte is ze fatsoenlijk.

Hieronder is een foto's van Dikkie,

399622249_5_Y_V9.jpeg

399613959_6_hR_1.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wouw! Wat een joekel :D.

Ik volg de opleiding dierenverzorgster op t Wellant College. Daar vertelde ze me dat konijnen dik kunnen worden door te veel gras om dat er veel vocht in zit.

Eet je konijn misschien te veel gras?

Ik weet niet of het waar is wat de school mij verteld, ze maken mij namelijk meer dingen weis die niet waar zijn.

aangepast door chantal1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA heeft mij eens verteld dat een konijn gemiddeld 10% van zijn lichaamsgewicht per dag aan water drinkt.

Als je veel groenvoer geeft is dit minder, omdat daar ook veel vocht in zit.

In je eerste berichtje lees ik dat je konijn ongeveer 4 kilo weegt en veel hooi eet. Dus volgens mij is 400ml water per dag wel normaal.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je dit op vocht af moet schuiven.

Het ene konijn heeft nou eenmaal meer vocht nodig als het andere.

Je zegt 50 gram biks te geven, dit is vrij weinig voor een konijn van 3,5-4 kg in mijn ogen.

Je zegt dat ze ook groenvoer krijgt, hier kan het probleem ook liggen.

Wat krijgt ze allemaal als groenvoer en hoeveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat ze nu niet veel krijgen omdat je bijna nu niks kan vinden maar mag ik je een tip geven....??

Ik vraag altijd bij ons bij de Lidl het afval van het groenvoer. Mag dan gewoon uit de winker het afval van de groentens bv het groen van de wortel en de bloemkool mee nemen gewoon gratis en voor niks....

Nu niet allemaal naar de lidl rennen anders heb ik niks meer..hihi

Groetjes Pukky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dan weet ik dat. Ik vroeg me al af dat als ze te dik was wat ik eigenlijk moest veranderen omdat ze al niet verschrikkelijk veel eet. Ik heb trouwens via mijn oom groentes gekregen. Maar mogen konijnen wel koolraab en boerenkool hebben? Als ze dat mogen hebben bouw ik het natuurlijk wel langzaam om zodat ze geen gas krijgen.

Als ik nou meer groenvoer geef moet ik dan in biks gaan minderen? Of gewoon zo laten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .