Ga naar inhoud

Konijntje overleden


michaelm

Aanbevolen berichten

Gister is mijn lieve konijntje op 4jarige leeftijd overleden:(Ik ben er echt helemaal kapot van, maar het ergste vind ik nog dat ik geen idee heb waar het door kwam. Zaterdagavond rende ik nog samen met hem door mijn kamer, en zondagmiddag was hij er ineens niet meer. Ik hoopte dat iemand hier misschien zou weten waardoor het gekomen zou kunnen zijn. De afgelopen dagen gedroeg hij zich wel iets vreemder.

Zaterdagmiddag zat hij de hele tijd aan mijn bureaustoel en sokken te liggen. Normaal likt hij ook wel veel, maar dan loopt hij ook nog wel rondjes ofzo. Nu was hij echt nergens anders mee bezig. Verder liep hij ook de afgelopen week/anderhalve week af en toe heel raar te springen, en dit terwijl hij hiervoor eigenlijk nooit sprong. Hij zette zich dan met al zijn pootjes af en maakte dan in de lucht nog een hele rare beweging. Ik heb wel eind van zondagochtend tot ik hem dood aantrof het raam op een kiertje open laten staan, het was slecht weer buiten maar hij stond niet op de tochten en het was ook niet abnormaal koud.

Verder had hij gewoon nog eten en drinken, en lijkt het erop dat hij gelukkig wel in zijn slaap is overleden.. Hij lag er precies zo bij als hij doet als hij slaapt.

Iemand misschien een idee hoe dit zo plotseling gekomen kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die sprongetjes die je omschrijft lijken mij binkies. Konijnen kunnen dan hard ren, snelle bewegingen maken. Gek springen, kontje naar de zijkant gooien terwijl ze springen.. vanalles en nog wat. Dus of je daar de oorzaak moet zoeken weet ik niet.

Het likken aan dingen, ik weet dat mijn konijnen dan ook doen maar wat jij zegt: alleen maar likken en verder niet veel.. was dat niet iets met mineralen tekort? maar lijkt me niet dat het een doodsoorzaak zou kunnen zijn? Daar kan ik dus geen antwoord op geven.

En dat raam een stukje open, daar kan je konijn volgens mij ook niet zomaar van het ene op het andere moment dood aan gaan..

het kan zijn dat ik er helemaal naast zit en dat iemand anders hier wel wat dingen in aanmerkt wat te maken zou kunnen hebben met het overlijden van je nijntje.

In ieder geval wens ik je veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

echt erg voor je meid.ik zou ook heel erg schrikken als er zoiets met mijn konijnen zou gebeuren.wel vreemd zeg dat ie opeens van de 1 op de andere dag is overleden.en zo heel oud was hij toch ook nog niet.ik zou het eens met een konijnendeskundige gaan bespreken.veel sterkte met het verlies van je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .