Ga naar inhoud

Is dit een teken van slecht zien of slecht focussen?


Caroline

Aanbevolen berichten

Sommigen hier weten vast nog dat Merlot wel eens zit te wiebelen... Na overleg met enkele BB'ers dachten we toen dat hij gewoon een slecht zicht heeft en dat daarom doet... Ben toen naar DA geweest voor controle,maar dat bleek volgens de DA niet het geval. Hij had wel een kwetsuur aan de bips ,maar daar kon behalve pijnstilling weinig aan gedaan worden.

Gisteren na lange tijd nog eens van die kattespeeltjes aan een lijntje gekocht. Merlot vind het helemaal geweldig. komt er steeds naartoe...

Maar... hij trekt ook vaak zijn hoofd in en draait het een beetje als je met het speeltje net aan de zijkant zit...

Zijn er mensen hier die dat kunnen inschatten? nu we dit zien, twijfelen we wel weer of hij misschien slecht kan focussen... Clicquot trekt of draait haar hoofd niet op die manier weg...die gaat gewoon frontaal in de aanval... Hij is er trouwens niet bang van ofzo...

Video of Merlot en kattespeeltje2 - Photobucket - Video and Image Hosting

Video of Merlot met kattespeeltje - Photobucket - Video and Image Hosting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt inderdaad alsof hij slecht (nou ja slecht..hoe kijk jij met zo'n vleermuis voor je neus) kan focussen...

Minder goed als Cliquot (waarschijnlijk) in ieder geval..

Ik moet ook wel zeggen dat het kattenbelletje erg fladdert...misschien is C gewoon wat alerter in reageren dan M..

Het reageren van M is wel herkenbaar, Polle reageert ook wel wat vertraagd als het allemaal te snel gaat..

Het hoeft niet te betekenen dat er iets 'mis' is met M...Misschien is C gewoon zo rap..

Dat kan ook..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie en merk wel op het filmpje als je er mee rond draiit hij/zei (sorrie)gewoon mee erachter aan gaat ,maar zodra je begint te wiebelen met het ding is het indd net of die het niet kan volgen ,maar of dat dan met het slecht zicht te maken heeft ,of met focussen ,dat weet ik niet ,ga het morgen eens met bo proberen die heeft echt iets aan 1 oog ,kijken wat hij doet ,?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merlot is in alles idd een beetje trager dan Clicquot... dus dat klopt Zaza...ik zou graag min of meer duidelijkheid hebben of er idd iets mis is met de ogen... en natuurlijk kan daar iets aan gedaan worden?

Anouk, heel goed idee!!!

ik laaat morgen wel ff wat weten he ,als het me lukt een filmpje maken ,maar zo geweldig ben ik niey met het posten van zoiets :whistle2::$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline...jij zei in een ander topic dat Merlot clickertraining niet zou begrijpen. Nu wil ik je niet beledigen maar misschien is het iets neurologisch? Omdat hij ook trager is dan zijn zus en kunnen zijn hersenen als het snel gaat niet verwerken, of heb je dat al laten uitzoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik voor Floes met zo een ding of ander speeltje wapper.. duurt het echt een poos eer ie de goede rochting ter pakken heeft.

Floes ziet dus met beide ogen geen klap meer.....

Als ik bijvoorbeeld links wapper dan duurt het echt wel even voor hij ook echt in de goede richting is.... Dat ziet er toch anders uit...

Zo zou ik zeggen dat het iets met het focussen is idd... of gewoon een trager reactie vermogen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh...Sabbie... wat denk je nu zelf??? Hoe zou ik anders die link hebben doorgekregen?

Is op film gezet om duidelijk materiaal te hebben om andere mensen met konijnen die gelijkaardige symptomen hebben verder te helpen.

Het beestje voelt daar trouwens niets van, heeft geen pijn, net zoals bij een scheef hoofd. EC dus...

aangepast door Caroline
Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh...Sabbie... wat denk je nu zelf??? Hoe zou ik anders die link hebben doorgekregen?

Is op film gezet om duidelijk materiaal te hebben om andere mensen met konijnen die gelijkaardige symptomen hebben verder te helpen.

Het beestje voelt daar trouwens niets van, heeft geen pijn, net zoals bij een scheef hoofd. EC dus...

Ben blij dat dat de reden is dat het op internet staat.

Zijn namelijk genoeg mensen die zulke filmpjes met hele andere bedoelingen op internet zetten "Haha... kijk dat konijn nou!!"

Stond verder niets bij het filmpje vermeld, vandaar mijn reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .