Ga naar inhoud

Wat mag mijn Nijn allemaal eten?


Miss_Bunny

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een Nederlandse Hangoordwerg en begreep vd fokker toen dat die niet alles zomaar mogen eten.. Zeker niet als ze jong zijn.

Nou wilde ik graag even weten wat ik hem als lekkere, gezonde snacks kan geven. Want alleen ze biks is ook maar zo zielig en eentonig..

Hij is bijna 6 maanden trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf Belle in het begin al een klein stukje groente, ongeveer net zo groot als een postzegel. De volgende dag kreeg ze 2 stukjes groente net zo groot als en postzegel enz.. Het is erg belangrijk dat je alles rustig aan opbouwt.

Als je konijn maar geen diaree krijgt is het goed :).

Hier op BB staat ook een lijst van planten die ze wel mogen hebben en planten die ze niet mogen hebben, ook erg handig ;).

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn informatie.

Succes :).

aangepast door chantal1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is namelijk erg kieskeurig.. Hij lust amper die knaagsticks, geen yoghurtdrops (wat ikzelf opzich niet erg vind).. Dus bijna alle dingen die ze verkopen voor konijnen in de dierenwinkel lust hij niet die zeur.. Daarom mijn vraag wat ze kwa groente/fruit wel mogen.

Mag hij sperziebonen? Gekookt of rauw? En stukjes appel/aardappel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hij mag absoluut geen sperziebonen! Konijnen eten alle soorten groeten die ze mogen eten alleen maar rauw.

Giftige en veilige planten voor konijnen

Ik heb even de lijst voor je opgezocht met giftige en veilige planten. Daar staat een hele hoop in wat ze wel en niet mogen eten.

Aardappel mogen ze ook niet. Een klein stukje appel heel afentoe mogen ze wel. Niet te veel anders worden ze dik.

Ik geef mijn konijnen 1x per week een klein schijfje banaan van ongeveer 1cm dik, hij is er dol op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is namelijk erg kieskeurig.. Hij lust amper die knaagsticks, geen yoghurtdrops (wat ikzelf opzich niet erg vind).. Dus bijna alle dingen die ze verkopen voor konijnen in de dierenwinkel lust hij niet die zeur.. Daarom mijn vraag wat ze kwa groente/fruit wel mogen.

Mag hij sperziebonen? Gekookt of rauw? En stukjes appel/aardappel?

Meisje... ik denk dat je beter eerst eens leest in de artikelen wat een konijn hoort te eten....als je dan vragen hebt, beantwoorden wij die graag...

Sperziebonen:giftig

snoep uit de dierenwinkel:grootste mogelijke rotzooi die er is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .