Ga naar inhoud

Met alle 3 naar DA geweest


Mirrin&Catootje

Aanbevolen berichten

Ik ben net terug van de DA.

De doxoral drops sloegen nl niet aan bij Willow en nu hebben ook Catootje en sinds van de week ook Mirrin snot.

Had dierenkliniek Wilhelminapark hierover gemaild en die adviseerde om duplocilline te gaan gebruiken.

Dus vandaag met alle 3 naar de DA geweest en inderdaad de duplo meegekregen.

Nu moet ik ze voor 2 maanden lang , om de dag, alle 3 spuiten.

Hopelijk gaat het hiermee over..(maargoed het risico bestaat natuurlijk ook dat het toch altijd aanwezig zal zijn)

Ik was voor 3 konijnen in totaal 40 euro kwijt. Dus ik vindt het qua prijs wel meevallen.

Heb meteen nog even de tandjes van Catootje laten doen, zodat die ook weer kort zijn.

En meteen doorgesproken dat ik de tandjes wil laten verwijderen als ze wat opgeknapt is van de Snot.

Al met al dus nu toch tevreden over deze DA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik zie nu dit topic, ik had net in het andere gereageerd ;) Balen dat ze het nu alle 3 hebben!

De Doxoral lijkt bij Nijn ook niet te werken... het snot is wel minder en veel 'taaier' geworden, maar het is niet over. Maandag zijn de 14 dagen van de kuur om, dan moest ik bellen om te overleggen. De DA zei inderdaad dat als dit niet werkte, dat we dan een antibiotica moesten gaan inspuiten, dus ik denk dat het dan ook die Duplocilline is... Ik ben benieuwd! 2 maanden is wel lang! Maarja, als het daar van over gaat... Is het erg lastig/eng om te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, is erg makkelijk. Tenminste vind ik dan, maar ik werk dan ook in de zorg en moet ook regelmatig bewoners spuiten.

Maar volgens mij kan iedereen het. Als het goed is laat je DA je zien hoe je het moet doen. Als je 2 konijnen hebt die allebei snot hebben kan je dan zelf de 2de spuiten in het bijzijn van de DA. Dat heb ik ook zo gedaan.

Je pakt je konijn bij zijn nekvel en dan voel je een soort van 3hoekje aan spiertjes of vel of zo lopen.

Daar tussenin zit een kuiltje en daar moet je je naaldje in prikken en het spuitje leegduwen.

Je hoeft maar 0,4 ml te spuiten (bij een konijnetje van 1,5 kg)

Willow krijgt 0.6 ml omdat ze ongeveer 2 kilo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .