Ga naar inhoud

Hoeveel groenvoer?


Sabbie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Mijn dwerghangoor, Freddie, is gek op groenvoer. Ik lees overal dat je dat heel rustig op moet bouwen. Freddie is inmiddels 4 maanden en we hebben het groenvoer rustig opgebouwt. Maar is er ook een maximale hoeveelheid groenvoer? Freddie krijgt volgens mij niet veel... Hij krijgt dagelijk 1 blad sla, 2 steeltjes peterselie en een klein stronkje broccoli/blaadjes spinazie of andijvie.

Mag hij hier meer van eten? Hij is er namelijk gek op!!

Freddie is overigens 1250 gram (en dus 4 maanden oud). Ik voel zijn ribben duidelijk, dus hoop dat hij niet te dun is...

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de foto van de week al gepost in een ander topic, maar zal hem hier nog eens neerzetten:

Mijn aankoop van maandagnammidag. Donderdag is vriendlief nog eens hetzelfde gaan halen. Wij hebben een koppel dat samen tussen de 6.5 en 7 kg weegt.

De bovenste grote bak bevat wortelloof , selder en peterselie, hun basis zeg maar. De kleinere bak bevat de duurdere kruiden basilicum, dille, thijm en munt. Verder nog 2 kroppen Romeinse sla en elke dag klein worteltje ,oh ja en witloof, dat staat er niet op.

(de fles water ernaast helpt om in te schatten hoe groot de bak is.)

post-251-13922876160241_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet heel veel? Een poosje geleden waren we met Nala bij de konijnkundige dierenarts in Uden. Er lag een stronkje witlof in haar hokje en hij zei dat dit teveel groenvoer was en dat 4 blaadjes genoeg waren per konijn. Als ik dit zo zie dan vind ik de hoeveelheid wel veel. Nala woog maar 2 kilo, dus wel een stuk kleiner dan de jouwe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witloof bevat wel veel euhm...ik weet niet meer precies...magnesium of calcium??? Pfff alleszins als ze het echt heel veel eten kunnen ze er ook blaasgruis van krijgen... gewoon ter info... het belangrijkste is de variatie denk ik...

De tweeling heeft nog nooit diaree gehad, eet altijd hun BD's op en ze eten hooi...

Ik begrijp die DA niet zo goed...tenzij hij het ook over die gruis had...zou ik dus graag weten... Kan je hem eens bellen om dat te vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal kijken, het is normaal niet mijn eigen dierenarts, ik ben er geweest voor een 2nd opinion van Nala. Met haar gebroken rugje toen. Dankzij hem ben ik mijn andere konijnen ook minder gaan voeren. Was onwetend en zorgde dat het bakje vol was, nu krijgen ze afgepaste hoeveelheden. Daarbij ben ik bij 1 konijn aan het overstappen van gemengd voer naar biks. De rest zitten al op biks.

In elk geval had hij het toen niet over blaasgruis, alleen dat het teveel was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witloof bevat wel veel euhm...ik weet niet meer precies...magnesium of calcium??? Pfff alleszins als ze het echt heel veel eten kunnen ze er ook blaasgruis van krijgen... gewoon ter info... het belangrijkste is de variatie denk ik...

De tweeling heeft nog nooit diaree gehad, eet altijd hun BD's op en ze eten hooi...

Ik begrijp die DA niet zo goed...tenzij hij het ook over die gruis had...zou ik dus graag weten... Kan je hem eens bellen om dat te vragen?

Calcium was het....

Maar ik denk dat als dat een rol gaat spelen ze er toch wel héél veel van per dag moeten eten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .