Ga naar inhoud

konijn lust geen groente


sharon(L)rabbits

Aanbevolen berichten

heey

Ik heb 2 konijntjes van 10 weken oud.

maar 1 konijn lust geen groente of fruit..

het enige wat hij lust is peterselie en paardebloemblaadjes.

ik heb vanalles geprobeerd maar niks gaat erin.

appel, selderij, wortel(lusten ze allebei niet) en nog meer geprobeerd...

wat moet ik doen????

moet ik hem gewoon p[aardenbloemblaadjes en peterselie geven maar van peterselie mag ze weer niet teveel..

en ik heb nog een vraagje.

vanaf hoe oud beginnen de hormonen bij ze te werken???

alvast bedankt;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen moeten vaak aan een groente wennen. Sowieso om diarree te voorkomen maar ok aan de smaak ervan.

Het beste is om hetgeen je wilt geven toch even te blijven door geven.... meestal gaan ze het dan op een gegeven moment vanzelf wel eten.

Het beste begin je met een soort tegelijk en als ze daar aan gewend zijn en goed van eten geef je een tweede soort erbij enzo verder.

Pas op met wortel en fruit ivm de vele suikers die erin zitten. Ook met koolsoorten moet je voorzichtig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer is meerdere groente's uit. Andijvie en witlof zijn 2 makkelijke groente's om te geven. Misschien gaat dat er wel in ?

Ik geef Tijger elke dag een groenteschoteltje..

Een klein bakje met stukjes witlof, andijvie, basilicum, komkommer en citroenmelisse.

Wat er naar een uurtje nog staat gooi ik weg.

Haha meestal is het zo dat hij toch wel alles opsmikkelt :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deden wij eerst ook, maar dat bakje is inmiddels een soepbord met een kop erop :$

Ja Tijger is nu 6 maanden, maar hij blijft toch gevoelig voor groente's merk ik.. Hij heeft zich vanmiddag onwijs ondergepoept :beurk:

Poten helemaal vies, en alles plakte..

Dus hebben we hem in een teiltje met lauw water gezet :whistle2:

Helemaal spatteren en spetteren...

Maar uiteindelijk wassie schoon, mee naar binnen genomen en lekker op schoot afgedroogd, föhn derbij gepakt om hem te drogen en toen wassie weer goed :D

Even geen groente's meer voor Tijgermans.. hij mag het doen met hooi, biks, hooithee en haver/tarwe stengeltjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .