Ga naar inhoud

Bascilicum


lisa4

Aanbevolen berichten

Je kunt niet alle soorten kruiden geven. Ik weet niet uit mijn hoofd welke wel en welke niet, alleen weet ik dat die lange sprieten niet mogen (ik kom echt met geen mogelijkheid op de naam ervan, ik zie het zo voor me maar hoe het heet wil gewoon niet in mijn hoofd komen :P)

Ik neem aan dat je bieslook bedoeld.

Dat mogen konijnen niet hebben. Bieslook is familie van de ui en ui soorten zijn giftig voor konijnen.

Op de veilige groente lijst staan ook kruiden in verwerkt en daar vind je dus wat je wel en niet mag geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:$ Tja hier gaat het met kilo's... de tweeling heeft de eerste 3 maanden van hun leven in een ren met gras geleefd en ze kregen al heel jong groenvoer. Ze waren dus gewoon al veel gewend als ze hier toekwamen en eigenlijk wordt het altijd maar meer. Ik heb een maatbeker biks, maar die is zelden leeg aan het einde van de dag.

Om het in volume uit te drukken, hier gaat er elke dag een supermarkttasje groen door, dus kruiden romeinse sla ens elder en verder minstens 3 grote stronken witloof en een klein worteltje per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de veilige groente lijst staan ook kruiden in verwerkt en daar vind je dus wat je wel en niet mag geven.

Er staan nauwelijks kruiden op de veilige lijst, geen bascilicum in ieder geval. dat wilde ik al een tijdje vragen, of er overzichtje van de kruiden kan komen (In dit topic ofzo of gewoon in de lijst.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje hierover dan..

Bij wat voor winkel o.i.d. kun je zulke kruiden dan een beetje betaalbaar vinden? En dan dus niet 1 plantje peterselie of wat basilicum, maar een hele hoop haha.

Koop nu namelijk al meer groenten voor de nijnen dan voor onszelf.. maar gewoon bij de Lidl...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De markt is ideaal omdat je daar vaak ook extra's meekrijgt zoals bv wortelloof dat andere mensen laten verwijderen. Als je tegen de middag gaat en ze kennen je en weten dat het voor konijnen is, krijg je vaak wat minder mooie groenten en kruiden mee.

Ik heb nu dus een kleine kruidenier gevonden ,een zelfstandige en ik heb hem gewoon de situatie uitgelegd. Dat de supermarkt gewoon te duur is qua kruiden, alles verpakt in van die kleine plastiek schaaltjes en dat is ook gewoon te weinig. Ik heb hem naar een goede prijs gevraagd en die krijg ik, op voorwaarde dat ik het bij hem bestel.

Ik heb nu petreselie aan ongeveer 8 euro per kilo, basilicum aan 12 euro. Geen idee wat het in NL kost, waarschijnlijk veel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje hierover dan..

Bij wat voor winkel o.i.d. kun je zulke kruiden dan een beetje betaalbaar vinden? En dan dus niet 1 plantje peterselie of wat basilicum, maar een hele hoop haha.

Koop nu namelijk al meer groenten voor de nijnen dan voor onszelf.. maar gewoon bij de Lidl...

Ik haal het meestal bij een turkse groentezaak. Ik betaal vor een bosje 75 cent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dingen van 8 of 12 euro per kilo mogen ze hier lekker dromen. Ik houd het toch liever bij de groenten die wat minder kosten. Er gaat hier op het moment flink wat andijvie doorheen, en witlof. Daar krijgen ze dan soms wortelloof bij (mijn ouders kopen vaak speciaal wortels met veel loof eraan voor mijn nijntjes en caafjes :mdr:) en wat stukjes peen. Verder vooral wat voorhanden is, nu bijvoorbeeld krijgen ze stukjes venkel omdat mijn vader daar een stuk van over had. En stukjes tomaat, peer, appel met mate als extraatjes erbij. Basilicum, peterselie, veldsla, dat soort spul krijgen ze ook beetjes bij hun groenvoer omdat ze het zo lekker vinden maar zeker niet veel. Op het moment kan ik het eten wel lekker goedkoop aanvullen met paardesla, kost niks want de tuin staat er vol mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik, of ik bedoel chris:) heeft gister toevallig nieuwe kruiden gehaald bij de turkse groenteman. De rest had hij al vrijdag meegenomen.

We hadden 3 bossen peterselie(en ik spreke hier dan over echt hele dikke bossen), 2 bossen basillicum en 2bossen selderij en 1 bos munt... we moesten 4.75 betalen voor twee bomvolle zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .