Ga naar inhoud

hooi


sandra1

Aanbevolen berichten

sinds dinsdag eet mijn konijn heel slecht van zijn hooi.zijn biks en groenvoer eet hij wel goed.ik heb net zijn biks verlaagt naar 1 leppel

of is dat niet goed.ik weet het niet meer want dat ik zijn biks had aan gepast naar 2 leppels toen at hij heel veel hooi maar nu niet meer.

wat kan ik er aan doen zodat hij weer goed hooi gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm zou me er niet direct zorgen om maken.

Ik weet niet of een lepel goed is. Hangt af van het gewicht van je konijn. Ze moeten ongeveer 25g/kg lichaamsgewicht krijgen per dag.

Heb je het hooi al eens ververst? Misschien is het gewoon een stukje hooi dat hij niet lekker vindt. Of heeft hij er vandaag gewoon wat minder zin in.

Als hij weinig hooi blijft eten, kan je mss eens proberen met kruidenhooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad eerst eens ander hooi proberen, misschien is het niet lekker meer? Ruikt het muf?

Het kan ook zijn dat je konijn minder honger heeft, je zegt zelf dat je meer biks bent gaan geven. Dan eet hij dus minder hooi. Wat anderen ook al zeggen: een konijn heeft ongeveer 25 gram biks per kilo volwassen lichaamsgewicht nodig. Hoe oud is het konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .