Ga naar inhoud

eetpatroon goed??


speedy4

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een konijn en is te dik is dit een slecht patroon dat ik haar geef:

- een half bakje een keer in de twee dagen met een knabbl stik

- gras en hooi

- groenten

Ze lust echt alles banaan appel alle fruit groenten wat er maar te eten valt

Ze eet ook haar kranten en karton en het trappetje is half afgebeten er ligt wel een knaagsteen in haar hok!

Ze heeft ook last van een wam en ben bang dat het haar misschien gaat dwarszitten heeft iemand tips voor mij!

groetjes:meuh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knaagsteen weghalen! Ook geen knabbelsticks meer geven, bevat erg veel suikers, net als het fruit wat je geeft, banaan en appel daar zit ook veel suiker in. Voor de rest is het goed ;) Misschien kan je haar wat meer te knagen geven, wilgentakken, wilgenballen etc

aangepast door Sascha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt goed advies wil moet je duidelijk vertellen hoeveel voer je geeft. Wij weten niet hoe groot jouw voerbakje is. Het duidelijkste is als je weet hoeveel gram voer je geeft. En voer je gemengd voer of biks?

Hetzelfde geldt voor groenten, dat is ook niet duidelijk. Welke groenten voer je en hoeveel?

wat ik er wel over kan zeggen is dat knabbelsticks en andere snoepjes heel veel suiker bevatten en daarom niet zo geschikt zijn om te geven, zeker niet als je konijn als te dik is.

Fruit en wortels bevatten ook veel suikers, dus ook daar niet te veel van voeren.

En een knaagsteen is echt slecht voor je konijn, die moet je echt meteen weghalen. Je kan veel beter een stuk tak van een geschikte boom zoals wilg geven om op te knagen.

Hooi is juist heel goed voor een konijn, dat moeten ze onbeperkt kunnen e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn was eerst ook te dik. Volgens de da moet een goed eetpatroon voor 90% bestaan uit hooi en de rest biks.

Een wam hoeft trouwens niet te betekenen dat je konijn te dik is.

Voedsters hebben dat heel gauw de mijne ook nu ze netjes op gewicht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze wel genoeg ruimte, dat ze genoeg kan bewegen?

Ik heb een konijntje gehad, Dommeltje, en toen we haar kregen was ze veels te dik. Haar vorige baasjes hadden haar in een hokje zitten zonder ren en ze mocht er nooit uit. Ze kreeg daar echt niet veel te snoepen, gewoon standaard voer. Zodra we haar mee hadden genomen en haar meer ruimte hadden gegeven en haar in huis rond lieten lopen enzo ging haar gewicht al direct de goede kant op.

En elke twee dagen een knabbelstick, dat is veels te veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .