Ga naar inhoud

diaree


nijntjemarlot

Aanbevolen berichten

help ze reageert ook niet egt meer als jevoor haar hokje staat volgens mij heeft ze erge buikpijn :(

Het klinkt misschien een beetje overdreven, maar ik zou bijna zeggen: DA - en kijken wat te doen. Je loge-nijn moet namelijk wel eten, als 'ie niet eet heb je een probleem. Heb je'm al op een dieet van hooi+water?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is volgens mij om alleen water/hooithee en hooi te geven. Geen biks geven tot het over is.

Ik maak altijd hooithee door kokend water in een bakje met hooi, dit dan laten trekken tot het water afgekoeld is en dan het hooi eruit halen. Dan neerzetten in het bakje (of in het flesje doen).

Maar ik zou inderdaad even naar de dierenarts gaan om zeker te weten dat ze geen darmstoornis krijgt of zoiets. En opletten dat ze geen last van plakpoep krijgt!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker even naar de dierenarts gaan... In een ander topic vertelde je dat dit konijn 200 gram per dag was afgevallen. Als ze nu ook nog diarree heeft zou ik het zeker even laten controleren.

Staat ze binnen of buiten? Je moet nu goed opletten dat vliegen geen eitjes op haar kontje leggen. Je moet het kontje schoonhouden, dus ervoor zorgen dat er geen poep op blijft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze staat buiten

maar ze is laats wel aangekomen hoor ze is bijna even zwaar als die andere (die is nu 2250 en de teddy is 2100

maare me ouders zijn niet thuis ik wacht tot ze thuis zijn en dan neem ik een beslissing ;) of we wel of niet heen gaan want als het morge over is hoef ik natuurlijk niet heen tog? maar ik moet ff kijken hoe ze eet enzo en moet ik haar biks weghalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze eet is er geen haast om naar de dierenarts te gaan... als ze niet eet wel!

Haar biks weghalen?? Waarom? Ze moet toch juist eten..?!

Hoe is het gegaan met het knippen van de haren om haar kontje? Is het een beetje schoon te houden?

Ik hoop voor je dat ze er weer helemaal bovenop komt..! Houd ons op de hoogte. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga strax der kontje knippen want net heb ik het grondig schoon gemaakt en daarvoor moet ze op der ruggetje op me schoot (klint zieligmaar de makkelijkste manier)

en dus geef ik haar ff de rust en dan ga ik haar knippen ;)

maar het is niet me eigen konijn zoals jullie wel weten he ;) dus ik ga proberen of ik de lereares kan bereiken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij diarree is het beter om geen biks te geven:

"Wat te doen bij Diaree?

Diaree komt vaak voor bij konijnen. Het kan ontstaan door stress, slechte hygiene, aangeboren afwijkingen, voedingsfouten en een aantal infectieziektes. Zorg voor een rustige omgeving voor je konijn zonder stress, en geef het voer dat het dier gewend is. Bij diaree door voedingsfouten kun je het best je konijn ook hooithee geven. Een dag geen brokjes geven, en je konijn alleen op water en hooi zetten is ook een manier om diaree door voedingsfouten te laten stoppen.

Het is verstandig voor fokkers om hun jonge konijnen preventief te behandelen tegen coccidiose. Behandeling tegen diaree met onbekende oorzaak bij (jonge) konijnen kan het best gebeuren in overleg met de dierenarts.

Hooithee

Als een konijn diaree heeft, of een beetje op krachten moet komen kun je hooithee voor hem maken. Dit doe je als volgt: Vul een pan met water, breng het aan de kook, zet het af en gooi er een pluk (kruiden)hooi in. Laat dit een paar uur trekken. Als de thee is afgekoeld kun je het in de drinkfles van je konijn doen, of in een extra drinkfles of bakje naast het gewone water. "

Bron: Konijnen EHBO

Aangezien je konijn in dit geval inderdaad diarree door een voedingsfout heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .