Ga naar inhoud

Ik maak me zorgen!


Nienke48

Aanbevolen berichten

Ik maak me erg veel zorgen om Power, onze FH. Gisteren was ze nog helemaal haar vrolijke zelf, at vanalles en sprong fanatiek door het hok heen en weer. Ze kwam zelfs bij je, iets wat ze niet zo vaak doet.

Vanmorgen was er nog niets aan de hand, vanmiddag kom ik uit m'n werk, zit ze lusteloos in haar hok. Ze reageert nauwelijks en wil niet eten (iig niet als ik het zie/erbij zit). Ze snuffelt iedere keer wel aan de witlof die ik in een schaaltje bij haar heb gezet, maar t is net of ze zich er niet toe kan zetten om te eten :(

Wel zag ik net dat ze zich zat te wassen, dat is volgens mij wel een goed teken, maar ze blijft gewoon stil zitten, zelfs in de regen!

Maak me me voor niets zorgen??? Ik heb advies (en het liefst geruststelling) nodig!

aangepast door Nienke48
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar net een schaaltje hooithee gegeven (na het lezen van eerdere soortgelijke topics). Hier drinkt ze wel uit, maar ze blijft heel vreemd langs de rand van het schaaltje likken...

Nu zit ik te denken: zou ik haar ook een papje van biks kunnen geven?? Ik heb nl het idee dat ze het niet zo goed wegkrijgt o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft vrij veel schaduw onder en naast het hok, daar liggen ook tegels waar ze op kan liggen. Ik dacht eigenlijk ook eerst aan de warmte, maar hier (Almelo) is het nu niet zo heel warm meer. Ik ga morgen sowieso de DA even bellen, kijken wat zij zegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inmiddels een uur voorbij...

Hoe gaat het nu ?

Wil je konijn inmiddels weer eten ?

Hou ons op de hoogte, bij twijfel niet wachten hoor !

Heb zelf ook een konijn verloren, terwijl ik er wel snel bij was.

Sterre :bunny4:

aangepast door Sterre
taalfout, te snel getikt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik nu pas weer regaeer, het ging heel snel gisteren. Na een uurtje nogmaals gebeld, ze wilde absoluut niet eten, zzelfs dwangvoeren lukte niet. We zijn tegen 23.00 uur naar de DA gegaan. Hier werd geconstateerd dat ze koorts had, Chantal, je had gelijk! Ze is daar nu nog, ze hebben haar gekoeld, gedwangvoerd en een nachtje gehouden. Vanmorgen heb ik de DA weer gebeld. Ze was de nacht goed doorgekomen en de temperatuur was wat gezakt. Vandaag gaan ze kijken of het geen virus kan zijn. Als er wat is bellen ze ons, anders bel ik om 16.00 nog een keer hoe het met haar gaat en of ze alweer naar huis mag...

Afwachten dus! Vind t heel spannend en mega sneu voor d'r!

aangepast door Nienke48
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is 2 nachtjes bij de dierenarts geweest, daar ging het een stuk beter, ze wilde alleen nog niet zelf eten. We hebben haar gistermiddag weer opgehaald, samen met druppels ter bevordering van de darmwerking en wat zakjes science recovery, zodat we haar hiermee konden dwangvoeren. Ze was een stuk levendiger als toen we haar wegbrachten, ze kwam weer als je bij haar kwam, enz.

Helaas ging dat dwangvoeren bij ons niet ze goed, nadat we in een optimistische stemming waren omdat ze een halve wortel had gegeten (die mocht ze hebben van de da), wilde ze hierna niets meer eten. het enige wat ze met dwangvoeren deed was het spuitje kapotbijten en een klein beetje sabbelen, maar echt veel kregen we er niet in. Uiteindelijk best wel ten einde raad de da maar weer gebeld. Vanmiddag hebben we haar weer naar de kliniek gebracht waar ze haar van t weekend erg goed gaan verzorgen! Nu maar hopen dat ze weer opknapt en weer zelf wil gaan eten....t arme ding :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

haken op de kiezen????

Sja - of dat mysterieuze was onze Liko had - klinkt wel aardig overeenkomstig... "Schijnhaken" zullen we maar zeggen. Bij hem heeft jouw dwangvoervariant echt heel goed geholpen, bijzonder goed zelfs ;). Ze zou het allicht kunnen proberen, of denk je niet - kwaad kan het toch niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee van die haken! De da heeft er naar gekeken, en er zaten er idd een paar. Ze eet nog steeds niet zelf, maar de da had goede hoop dat ze dat nu weer ging doen nu de haken weg waren. Ze is nog bij de da tot ze weer zelf gaat eten, morgen gaan we even op bezoek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging zo goed met onze lieve schat! Totdat net de dierenarts belde: ze is erg plotseling overleden :'( Het giing echt een stuk beter, ze had zelfs alweer een klein beetje zelf gegeten. De stagiare had erbij gezeten, ze was opgestaan en zo omgevallen :'(

Tuste meisje! We houden van je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .